Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

scsi osx

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en G4 med OSX scsi kort till scanner och brännare, nu ska tydligen Apple gå ifrån scsi i OSX. Stämmer det?
Jag trodde alla filmklippare satt på snabba scsi diskar.
Går det att få fart på scsi brännaren eller måste jag starta från 9,2 när jag ska bränna?

Adaptec har gett ut nya drivrutiner till OSX så nu kan jag läsa från min CD-brännare vilket inte fungerade i OS9 utan extra programvara. Att bränna har jag inte provat än.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mikael Tuborg:
Jag har en G4 med OSX scsi kort till scanner och brännare, nu ska tydligen Apple gå ifrån scsi i OSX. Stämmer det?
Går det att få fart på scsi brännaren eller måste jag starta från 9,2 när jag ska bränna?

Det finns inget stöd för SCSI-brännare i X, med eller utan Adaptec´s drivisar (har ett SCSI-kort från dem), men det finns hjälp! Gå till http://www.elgato.com/SCSIHelper/index.html för att ladda ner SCSI CDRW helper. Funkar kanon, så nu kan jag bränna från Mac OS X med Toast preview utan problem. OBS att det inte funkar att bränna från iTunes, även om det funkar under OS 9.

Michael Nord

Har laddat men programet och insallaerat det men det lirar inte för mig.Så det e bara att byta brännare nu, jag orkar inte starta från 9,2 när jag ska bränna hela tiden.

  • Medlem
  • 2001-12-16 16:15

Hej. Jag tycker du ska kolla med denna sida om din brännare har stöd med elgato. http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso
Om den har det, följ de anvisningar för att få det att fungera som finns där. Fungerar bra för mig med Yamaha SCSI brännare och Toast.

Inte för att det har något med SCSI att göra men...
Stödet för skrivare är också sämre i OS X. Jag har nyligen köpt stealthserial för att kunna använda min gamla LaserWriter. Men nu efter uppgradering till osx så stöds inte seriella portar längre. Så jag kan lika gärna slänga min 800 kr seriellport + 4000 kr skrivare i havet (kanske lite omiljövänligt men dock...).

/Christofer Stegmayr

Mitt råd till alla som har probelm med drivrutiner är att ta det lite lungt. Finns det efterfrågan så kommer drivrutiner att dyka upp, antingen från Apple eller från tredjepartsutveklare.Os X är fortfarande väldigt nytt och det tar ett tag att utevekla ett helt nytt os, även om man kan låna de flesta delarna från redan befintliga os.

/Andreas

1
Bevaka tråden