Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Weather Pop?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ligger Yahoos väderservice nere, varifrån Weather Pop hämtar sin data?

Är det någon mer än jag som sedan igår bara har ett frågetecken efter symbolen i menyraden?

jag har oxå ?:en

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: j skaneby:
jag har oxå ?:en

Jag fick inte något snabbt svar så jag gick in på utvecklarens site:

"WeatherPop Temporarily Broken. Due to some changes in our data source, WeatherPop is temporarily broken. Please do NOT contact about this, as we are aware of the problem and are working on it now. We hope to have a release that fixes this issue by September 3."

[ 01 September 2002, 14:59: Meddelandet ändrat av: Olav Rust ]

För er som liksom jag blivit beroende av att alltid veta väder så kan man kolla det manuellt

http://weather.yahoo.com/

Eller göra en fattigmanslösning som norpar väderkartbilder från SVT med Applescript eller skalskript:
Applescript är sååå coolt

Ännu enklare lösning;
Titta ut genom fönstret...

...fast nu när jag tänker efter, det kanske inte är så smart :rolleyes:

/M

[ 01 September 2002, 21:38: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Ny version ute nu!!

WeatherPop 1.5
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14483&db=macosx

WeatherPop Advance 1.5
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15090&db=macosx

Borde fixa problemet som diskuterats här.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-09-04 17:17

Inte för mig.
Möjligtvis om man bor over there, (USA)

Citat:

quote: Yaldaboath Sep 4, 2002 I have been very happy with Weatherpop for many months. Please restore service for European cities and elsewhere as soon as possible. Thanks

Från Versiontracker

[ 04 September 2002, 17:22: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Nu kan jag bekräfta att den mycket riktigt fixat problemet, det fungerar som vanligt igen!

Dom säger att det var ett snabbt fix och därmed kan det vara buggar kvar:

If you are using any previous version of WeatherPop, you must upgrade to WeatherPop 1.5. Earlier versions will not work. WeatherPop 1.5 should be considered a preview release -- so you may encounter a bug or two. Any problems we find will be resolved as soon as possible. Thank you for your patience and support.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-09-04 17:27

Ehe! Nu hostade det igång. Fungerar- jorå.
Bara man inte försöker kolla vädret någon annanstans än Stockholm, för då dyker app:en omedelbums

[ 04 September 2002, 17:30: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Tänkte precis säga till dig att du inte skulle vara så himla otålig...

Jag kan byta stad utan problem. Bytte Umeå -> Stockholm -> Umeå utan krasch.

• Oregistrerad
  • 2002-09-04 21:14

Tycker inte nya versionen fungerar speciellt... Just nu visar den 26 grader och soligt. Det är ju knappast så varmt nu, snarare 15. Hoppas den börjar fungera ordentligt snart! Kna ju inte välja kläder längre. Nu måste man ju öppna fönstret och känna efter innan man går ut... Jobbigt!

Jag har samma problem. WeatherPop uppdateras inte, senaste uppdateringen var runt 18 tiden. Blir jag tvungen att köpa en vanlig termometer nu :rolleyes:

/M

edit: stavfel som vanligt

[ 04 September 2002, 21:17: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Min WP hittar inte ens Stockholm. Eller någon stad för den delen utaför USA..

• Medlem
  • Lund
  • 2002-09-05 08:36

Kör inte WP med ICAO-beteckningar längre?

Det tyckte jag var en kul funktion, eftersom jag var tvungen att lära mig alla Sveriges ICAO-koder i lumpen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:

Har du testat att skriva "Stockholm, Sweden"?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 17:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:

Gratisversionen funkar bara i USA.
Kör du betalversionen så funkar hela världen. Eller funkar och funkar...enligt min ska det det vara mellan 21 och 36 grader på fredag. Antingen kommer det att bli varmt på fredag eller så har Weatherpop blivit ett sämre program...

Hej !

Har ni testat att trasha weather pop preferences ? har tydligen funkat för en del ?

Själv har jag inga problem ( med Göteborg Sweden ), lördag skurar - 11-18. höst

/ d

Har betalat.. Har skrivit "Stockholm, Sweden" och "Stockholm, Sverige" "Stockholm Sweden"

Ingenting... Suck..

Nu jäklar fungerade det! Skrev med versaler.. Lite buggigt?

För "STOCKHOLM SWEDEN" är väl knappast en stad?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 23:32

Yee-haaa! Klockan är 23.32 och allt är väl...förrutom att det är 28 grader i stockholm dårrå...

Prova Meteorologist som gör samma sak + mer därtill (bl a forecast) som Weatherpop. Har bara testat det kort, men det verkar funka nog så bra.

Det finns nyare versioner ute nu, 1.5.2, av båda varianterna, kolla mer här.

Nyheter:
*Vast stability improvements (we think the Jaguar CPU issue is fixed)
* Sunrise/Sunset/Moon for NWS
* Dewpoint for AOL
* Fixed issues where cities were incorrectly identified as the same
* Updated NWS icon mappings

Eftersom WeatherPop var nere väldigt länge letade jag efter något annat och fann Meterologist som oxå HankPank talade om. Jag har haft den i en vecka den fungerar utmärkt och dessutom GRATIS!

Är det fler än jag som har minusgrader i WeatherPop trots att det är minst 11 plusgrader ute?

Även Stockholm, Köpenhamn och Canberra har enligt WeatherPop minusgrader just nu.

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-10-02 14:40

Har precis hittat w-pop - och funderar på vad ni använder för "föredragen källa" dvs var er app hämtar sin info? Jag tycker att det verkar som usatoday.com har relevant info om Sthlm, åtminstone när det gäller dagens väder och temp.

Andra förslag?

• Medlem
  • 2003-10-02 22:45

Jag får också minusgrader i min.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-03 09:12

Det har varit så här länge (till och från) för mig. Man kan få hålla på och växla mellan olika källor till dess man hittar vad som verkar stämma. Nästa dag kan man vara tvungen att byta igen. Detta förtar ju onekligen idén med ha en symbol i menyraden, då kan man surfa sig fram till bättre info. Påstötningar och diskusssion på WP:s hemsidor ger dessvärre vid handen att programmakarna inte är så bekymrade över dessa problem. Har testat andra varianter men inte funnit någon som jag gillar. Tips?

1
Bevaka tråden