Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX på en "Color Classic"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 11:52

Hittade denna bild i går på nätet. Vet inte om ni sett den? Men denna måste man bara se.

OSX på en "Color Classic"

// R O B E R T

Kan vara uppgraderad till G3...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 12:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Kan vara uppgraderad till G3...

Mycket möjligt. Har hört flera gissa på G3. Den är i alla fall cool!

// R O B E R T

Jag gissar på en Classic med moderkort mm från en G4 Cube. Läs mer om G4 Classic hack...

Häftigt, även om jag inte, trots nostalgitrippen, skulle offra min G4 cube för att stoppa in i en classic...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 13:35

Ett akvarium i en Classic skulle också vara coolt!

// R O B E R T

Det finns fler varianter av äldre macar med Mac OS X. En SE 30 som maildator vore ju grymt...

Kanske ska pilla in det i min 475:a?

[ 06 Augusti 2002, 14:03: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-06 14:32

Är det någon som har en fungerande CC eller CC II att sälja? Gulligaste Macen någonsin!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik L:
Häftigt, även om jag inte, trots nostalgitrippen, skulle offra min G4 cube för att stoppa in i en classic...

Man kanske fått tag på en billig, skadad Cube?

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-06 14:49

Jag hade en Classic, första varianten (svart/vit), men en vän till mig som är konstnär fick den för ett par öl. Nu har han 28 stycken!!! Och ska skapa en film-loop som ska gå på alla...Han måste ha flest i Sverige!

"fick den för ett par öl" - låter som i mina bekantskapskretsar.. jag fick ett Yamaha dubbeltapedeck för en hamburgertallrik !

• Oregistrerad
  • 2002-08-06 16:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
"fick den för ett par öl" - låter som i mina bekantskapskretsar.. jag fick ett Yamaha dubbeltapedeck för en hamburgertallrik !

Är det något speciellt smålänskt beteende? Jag har en polare från J-ping som fick en Merca 180 för en kaffe + kanelbulle!!

1
Bevaka tråden