Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första inlägget från nya iBooken

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag varit och köpt min iBook hos Redagruppen inne i Sthlm. Minnet från powerpc hade kommit på posten också, så det ska snart smällas i.

Jag är så lycklig!!!

Nu är jag aningen mindre lycklig. De hade lyckats skicka fel minne. Det fick liksom inte plats. Jaja, de skickar nytt med posten. Jag får klara mig på 128 i ett par dagar...

Gratulerar!

Har fortfarande kvar känslan från när jag fick min iBook.

Ciryon

Det är som julafton nar man får packa upp sin nya dator, Inte sant? Den ligger där, blank och fin, den till och med luktar ny. Ja, det är en speciell känsla.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Det är som julafton nar man får packa upp sin nya dator, Inte sant? Den ligger där, blank och fin, den till och med luktar ny. Ja, det är en speciell känsla.

Bättre än julafton. Som julafton och födelsedag samtidigt tycker jag. Känslan är nästan obeskrivbar. Är jag materialist eller?

Nu har jag suttit och pillat lite och jag är imponerad. Allt går så smidigt.

Det var flera år sedan jag har en HELT ny mac, och då var det inte alls lika smidigt. Massa krångel vad jag kan minnas. Men det var ju innan X.

Citat:

quote:Bättre än julafton. Som julafton och födelsedag samtidigt tycker jag. Känslan är nästan obeskrivbar. Är jag materialist eller?

Visst är du materialist. Det är vi väl allihop? Den som har flest prylar när han dör vinner.

Njae, det handlar ju inte om vilket materialism som helst, just iBooken i dess nuvarnade form är faktiskt bland det bästa Apple presterat (TiBooken är inte dum dem heller, men iBooken är så liten och smidigt och framförallt väldigt prisvärd!). Så det är lite som att sitta med datorernas crème de la crème, inte konstigt att man är upprymd då!

Jag var nästan salig då jag fick hem min ibook/500/2001.
Jag är fortfarande upprymd över den. Behandlar den som om det vore ett litet barn...ömsint och varsamt med ett leende på läpparna

Gambit

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-08-08 23:00

Grattis till nya datorn.
Jag känner igen känslan, och jag gläds och känner stolthet varje gång jag öppnar min mac.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Eva:
och jag gläds och känner stolthet varje gång jag öppnar min mac.

Jag har inte stängt min på två dar
Men jag brukar sitta och kika på äpplet när min sambo lånar "Miss I"

Hoppas nu bara att minnet kommer imorgon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-09 00:25

Har din iBook stora eller lilla skärmen? Jag gillar den med 12,1-tumsskärm. Förbannat bra dator!

[ 09 Augusti 2002, 00:26: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Har din iBook stora eller lilla skärmen? Jag gillar den med 12,1-tumsskärm. Förbannat bra dator!

Japp, den är det! 700MHz, DVD/CDRW och snart fullmatad med minne.

1
Bevaka tråden