Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerMac G5 uppdaterad

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

wow - jag kan förstå om du blir "lite" sur

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Roos
Jaha, det tog tre veckor efter det att jag köpt min G5 1,8 GHz innan Apple ersätter den med en ny maskin med BUBBLA G5 1,8 GHz för samma pris. Och eftersom jag packade upp min SINGLE G5 1,8 GHz först i fredags så känns det extra jävligt. Hoppas det tar väldigt låååång tid innan Apple lyckas skeppa dessa nya maskiner.....som lite plåster på såren.;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av anders gbg
återigen är jag sne på apple, först får man aldrig sin G5, sedan går det en månad så sänker dom priset och sätter in dubbla i 1.8......ett stort suck. SUCK

Jo, jag tycker Apple borde ha avstått den här uppdateringen för din skull. Att det är bra för Apple som företag, för mac som plattform och för alla nya kunder som inte ännu köpt spelar ju faktiskt ingen roll, jag menar nu när du är sne...

De borde hoppat single 1,6:an och kört dubbla 1,8 or med en gång ihop med 2*2 samt minstingen 1,8 single eller ännu bättre 1,6 också för grymt bra pris ... då hade de varit bättre för alla som beställt och många hade nog valt 1,8 or istället och på så vis fått ner trycket på 2*2 som det skrevs här innan.

  • Medlem
  • 2003-11-19 15:17

.

Citat:

Jaha, det tog tre veckor efter det att jag köpt min G5 1,8 GHz innan Apple ersätter den med en ny maskin med BUBBLA G5 1,8 GHz för samma pris

Samma här.. Har haft min 1.8 i två veckor.. Har inte ens fått hem Panther än...

Jag är fortfarande skeptisk till Dual G5 dock. Med problem som nätverksaggregat som "chirpar" (som går att "fixa till" med CHUD-tools) och extrem strömförbrukning är jag faktiskt ändå extremt nöjd med min Single Processor G5. Hade jag köpt en Dual G5 med kasst nätagg hade jag nog varit mer missnöjd... Jag har faktiskt ingenting att klaga på min 1.8. Den är skitsnabb, tyst och lika snygg att se på som de andra i serien.

Ska bli kul att se iaf om Apple lyckats fixa till nätaggen i den nya serien...

Är det helt enkelt inte en transformator vi pratar om???

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ja, det är ju lite småstrul med 2x2:orna. Cirplingen i nätaggregatet löser de väl just nu. Många användare i andra delar av världen har redan fått sina PSU:er utbytta med bra resultat. I Sverige tycks vi dock få vara tålmodiga som vanligt.

För övrigt är det inte ett "nätverksaggregat" det är frågan om. Ordet "nät" i ordet "nätdel" härstammar inte från ordet "nätverk" utan snarare från något av orden "kraftnät" eller "elnät", även om betydelsen kanske är den samma i grunden (ett nät av kablar).

Det amerikanska ordet Power Supply Unit (fk. PSU) fungerar bra annars. Vet någon vad som är det fackmässiga ordet på svenska? Kraftförsörjningsenhet kanske? Enkelt och bra.

jag har en dual 2'a - vad är det för nätgojs ni pratar om? är det något jag har missat? :rolleyes:

min burk är förhållandevis ljudlig av sig...men det som låter mest är ifrån hårddiskarna och ljudkortets fläkt - har jag fått för mig i alla fall. cpu-fläktarna snurrar inte så fort...

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ja, det är ju lite småstrul med 2x2:orna. Cirplingen i nätaggregatet löser de väl just nu. Många användare i andra delar av världen har redan fått sina PSU:er utbytta med bra resultat. I Sverige tycks vi dock få vara tålmodiga som vanligt.

För övrigt är det inte ett "nätverksaggregat" det är frågan om. Ordet "nät" i ordet "nätdel" härstammar inte från ordet "nätverk" utan snarare från något av orden "kraftnät" eller "elnät", även om betydelsen kanske är den samma i grunden (ett nät av kablar).

Det amerikanska ordet Power Supply Unit (fk. PSU) fungerar bra annars. Vet någon vad som är det fackmässiga ordet på svenska? Kraftförsörjningsenhet kanske? Enkelt och bra.

  • Medlem
  • 2003-11-19 21:41

cal: Happ.. Blev plötsligt otroligt nöjd med att jag "hann med" att köpa en enkel 1.8...

hm...jag har faktiskt identifierat det där PSU-fläktljudet och det uppkommer vid uppstart och sen försvinner det...

hur och varför får du det? vem har du pratat med? vad har du sagt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ok. Jag får min PSU utbytt snart till Rev C eller Rev D. Detta skall som sagt eliminera det irreterande fläktljudet från PSU:n men plirpljuden är kvar. För mig är det viktigast att fläktarna är tysta. Pipljuden blir man ju av med iom. "NAP off".

wow - :rolleyes: - då skall man alltså inte göra hardware test...

så du har snackat med apple support och skall få det utbytt?

Bevaka tråden