Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stickies man kan stoppa undan till höger el vänster?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag använder vanliga Apples Stickies och klickar på dess list när jag vill minimera och drar sedan upp dem till finderkanten på skrivbordet.
Nu undrar jag om det istället finns någon liknande Stickies variant där man kan klicka ned dem (när man inte vill att de skall ta sådan plats på skrivbordet) och placera dem till höger eller vänster som små flikar eller nått?

Existerar det någon sådan applikation?

/G

[ 01. mars 2003, 19:50: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Gambit, jag var en flitig användare av Stickies i Classic MacOS. Sen upptäcke jag Gramotki, där man samlade alla notis-lappar snyggt i ett enda fönster. När jag gick över till OS X letade jag med ljus och lykta efter en liknande lösning och hittade Pads. Programmet kostar dock 15 dollar, men funkar bra. Jag har använt det sen OS X 10.1 och nu kör jag 10.2.4, och har inte stött på några problem eller buggar.

Tack Mattias!
Du lyckas alltid hitta mig och mina frågor samt rädda mig som en...räddande ängel!

/G

Citat:

citera:Tack Mattias!
Du lyckas alltid hitta mig och mina frågor samt rädda mig som en...räddande ängel!

Gör jag? Åh, nu blir mina kinder lite röda *fniss fniss*. Jag måste säga att du är en så mysig person, Gambit. Rak och trevlig . Ta åt dig så mycket du orkar, det är du värd.

Nu har jag testat appsen men det var inte riktigt vad jag söker. Du förstår...Pads är ett större fönster och det har jag i Stickies redan.

Vad jag vill ha är Notes eller Stickies som man kan klicka ned till sidorna som små flikar så de inte tar plats på själva huvudfönstret (desktopen).

Om du använt OS9 som du säger kommer du kanske ihåg den avlånga listen med inställningar och dyl..
Den kunde man klicka på längst ut och så drogs den in till kanten som en liten flik.

Någonting sådant är jag ute efter.

PS: tack så mycket för dina fina komplimanger-min tur att bli röd om kinderna

/G

[ 01. mars 2003, 20:33: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Citat:

citera:Vad jag vill ha är Notes eller Stickies som man kan klicka ned till sidorna som små flikar så de inte tar plats på själva huvudfönstret (desktopen).

Aha, då är jag med. Jag har Pads igång hela tiden, gömd i Dock, och det funkar bra för mig att bara klicka upp programmet för att se alla mina "titles". Något bättre tips jag inte för tillfället.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-03-01 20:46

Gambit, kan Drop Drawers vara något för dig. Små tabbar (du kan ha så många du vill) som kan innehålla vad som helst. Alias, URL:er, textutdrag, bilder och e-postadresser till exempel.

Hasse

...testar

/G

Wunderbaaaaaaaar! Den tar vi, sa polisen.

Tack bägge två!

/G

Jamen denna apps är ju helt fantastisk ju!
Hade ingen aning om den. Så många funktioner!!!
Det här är precis vad jag sökte efter.
Jag är mycket imponerad, Hasse och Mattias A.

Än en gång - Jätte TACK för tipset.

/G

[ 02. mars 2003, 18:42: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

1
Bevaka tråden