I samband med de personalköp som nu börjar närma sig en sista anmälningdag på SVT så ser det bra ut, eller vad sägas om följande svar från svenska Apple ställt till mig och leverantören MindCom:
... Jag vill bara ytterligare förtydliga det som jag och Olle talade med varandra om idag så att det inte blir ytterligare missförstånd. Jag har redan bekräftat att OM det kommer nya maskiner så kommer vi INTE att skeppa några gamla maskiner...
Kan ha rådit ett missförstånd mellan MindCom och Apple, hur som hellst så har Apple nu snabbt och tydligt lagt korten på bordet om vad som gäller och Mindcom kan nog inget annat än att agera rätt, dvs. som den auktoriserade apple återförsäljare dom trots allt är.
Efter som jag är en plåga för min omgivning så har jag nu serverat Mindcom och Apple frågan ifall det då kommer (precis som nu) att bli "mellanmodellen" även när nya burken levereras. Nu finns ju 800/933/dubbla 1GHz men på tisdag så KANSKE det presenteras 1,2/1,4/dubbla 1,6 - så var placeras vi då. Självfallet så hoppas jag att vi hamnar i "mellanmodellen".
Så här frågade jag dom: Är det så att "prisbilden" avgör eller är det "hastigheten" på procesorn som avgör ifall det blir mellan eller ingångsmodellen som då gäller ???
Teoretiskt så skulle det kunna bli en fnurra på tråden ifall man säger att vi istället ska ha nya ingångsmodellen och OM den inte har superdriven... men det ser vi nog om några dygn. Kan ju vara så illa att dagens 933MHz som har superdrive och en ny 1,2GHz saknar superdrive. Fast det löser sig säkert...
- Olle