Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jajamensan! Jag har en cd med fanfarer som är avspelad från kasettband som lämnar en del att önska, så det vore ju trevligt att hitta nya fräscha välljudande fanfarer om det går.
Japp, det är ju tyvärr det. Men redan vid JSM 97 så letade vi med ljus och lykta efter bra fanfarer på CD utan att hitta något. De som man kan hitta på nätet i MP3 är ofta av väldigt varierande kvalité men nästan aldrig bra. Och nästan alltid är det långa grejer, jag behöver ju något väldigt kort, typ 5 sekunder max.
Köp Svenska klassiska favoriter-Marscher utgiven av naxos. 59:- på ginza (säkert billigare nån annanstans) där har du de klassiska fanfarerna och även lite annat bra att ha, typ kungssång och nationalsång. Sibyllafanfar är en av de klassiska och behövs det kortare kan man väl klippa sista biten av den.
Annars kan man se om det inte finns några trumpetare som behöver en slant - alltid roligare med live, ju
Tack för tipset sax, jag ska kolla in den CD:n. Knepet är just att hitta nåt som går väldigt snabbt och ändå passar bra.
Trumpetare är förstås ett alternativ, men ärligt talat är det inte så kul uppdrag att vara på simhallen fyra dagar i rad för att få spela några få fanfarer. Och jag har lite blandade erfarenheter av det, antagligen för att det är unga inte-så-säkra trumpetare för det brukar vara lite si och så med resultatet. Plus att vi inte direkt har någon vidare budget att röra oss med. Så det får blir fanfarer på CD med mig som wannabe-DJ
Tror som sagt att man kan klippa rätt friskt i de där fanfarerna och få en lagom lång (dvs kort) variant - ett hett tips är de sista takterna av Sibyllafanfar (nej - inget samband med snabbmatskedjan...)
Man spelar ju saxofon själv så några ensamma fanfarer är det sällan man får spela..:-)