Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra ljud till T610?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har några C64 spår jag vill ha som ringsignaler hur gör jag?
Jag har dem i wav eller i sid.
Hur får jag dem att ringa skönt på min mobil?

• Medlem
  • 2003-11-19 20:58

skriv in dem i Cubase.

T610 har inget stöd för att spela upp ljudfiler som ringsignaler.....däremot kan man göra små Midi-låtar och tanka över....

• Medlem
  • 2003-11-19 22:06

Testa detta smått otroliga program, gratis för filer under 500kb.

SoundConverter
http://www.macupdate.com/info.php/id/10765

Fast problemet är att grundmaterialet redan är en ljudfil. Det finns inget konverteringsprogram i världen som kan göra en audio-fil till en midi-fil. Så det programmet hjälper föga i detta fall eftersom T610 inte kan spela annat än MIDI-filer som ringsignaler.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
T610 har inget stöd för att spela upp ljudfiler som ringsignaler.....däremot kan man göra små Midi-låtar och tanka över....

Hupp. Men vad är .amr ifall det inte är ljudfiler?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Det finns inget konverteringsprogram i världen som kan göra en audio-fil till en midi-fil.

En liknelse är väl att det inte finns något program som kan konvertera en låt till färdiga noter. (Eller hur?)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Hupp. Men vad är .amr ifall det inte är ljudfiler?

.amr är en ljudfil. Men såvitt jag vet så stödjer inte SE T610 .amr som ringsignal däremot så fungerar .amr finfint som röstmemo.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
En liknelse är väl att det inte finns något program som kan konvertera en låt till färdiga noter. (Eller hur?)

Stämmer.
Jag vet att det finns försök och kanske till och med fungerande program som kan ta ut ett soloinstrumet och konvertera audio till noter. Men så fort du har en låt med flera instrument och toner samtidigt så blir det för svårt.

Med andra ord, det finns inget program i världen som ger dig möjligheten att stoppa in din favorit-CD med AC/DC och konvertera om låten till MIDI.

1
Bevaka tråden