Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är denna 20th Anniversery Mac värd?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 20th Anniversery Mac som jag nästan är säker på är den första levererade TAMen i Sverige. Den som Apples dåvarande vd personligen levererade till en kund. Vad tror ni att den är värd? Är det ett högre värde för att Apples vd levererade den eller är det skitsamma?

Hade nyss kontakt med en tjej via www.blocket.se som hade allt komplett, lite större hårdisk och mera minne, samt originalkartong - hon hade ett bud på 7.000 då jag sa nej-tack. Över 11.000 är högst osanolikt att den kan gå upp till.

Skitsamma… Annat om det varit Steve Jobs, eller någon annan vars namn man minns.

Jag har också en sådan.....med kartong och allt orginal innehåll....

Men inte ska man väl sälja en sådan....den é ju cool ju!

Snabbheten är ju inte enastående även om jag har ett 400mhz G3-kort att stoppa in. Det kanske är dumt att, som Martin menar, sälja den. Ingen köper den för att det är en superbra bruksdator varken idag eller i morgon, men kanske den är mer värd om 10-20 år? Vad tror ni?

På eBay så ligger den nu på 750 dollar och kan ju vara värt att sammla på och kränga om 10 år fast då annonsera internationellt - men jag är inne på samma linje som ett annat inlägg - konst man gillar ska man behålla.

Det ligger mycket i det! "Konst man gillar ska man behålla." En dag kan den vara en speciell och vacker prydnad i vardagsrummet. Kanske redan snart.

Behåll den - jag köpte i sommras en Color Classic bara för att ha att titta på Snyggt som bokstöd även fast den funkar alldeles utmärkt

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-20 08:56

En jubileums-mac som dator betraktad är ju i grund och botten en Power Mac 6500. De får man ju inte en spänn för.

Jag skulle ge max 1000 kr för en jubileums-mac. Den har ju flat skärm och bra ljud samt går att använda som TV.

Men riktigt nördiga samlare skulle nog ge betydligt mer. Kanske t o m 5000 kr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-20 09:07

Jepp. Samma lilla logikkort som PM 6500 och 5500. G3 uppgradering finns dock.

Men visst är den värd betydligt mer än 1000 kr, under försutsättning att den är i perfekt skick!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-20 09:56

Ja det kan den mycket väl vara. Jag skrev bara vad jag var beredd att ge. Det är ju inte riktigt samma sak.

1
Bevaka tråden