Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nätaggregat till PM9500

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min trotjänare har somnat in. Det blev väl för mycket på slutet, den var ju min enda dator med diskettdrive och den enda som det gick att SCSI-scanna, SCSI-bränna och som hade en vanlig hederlig seriell anslutning.
Nätaggregatet har lagt av så var finner jag ett nytt?
Fungerar det med ett ATX-aggregat?

Jag tror jag har ett sånt liggande hemma (om jag inte slängt det). Det är helt oanvänt, jag släpade hem det en gång tillsammans med ett logik-kort när firman kursade, tänkte bygga en egen 9500 men hittade aldrig ett chassi. Jag kan kolla om det ligger kvar hemma i garaget om du är intresserad.

Låter spännande, om du kan hitta det!

• Medlem
  • International user
  • 2001-12-18 14:27

Mitt el-agg till gamla LC II:an dog. En vän till mig lagade den genom att löda om ledningarna som gick till de tre stiften.
Sedan så fungerade agget i typ 6 mån innan den dog igen. Samme vän lyckade återigen få igång den fast denna gång bara i 2-3 månader. Sedan så köpte jag ett nytt.
Kan det vara så att säkringen i agget dog?

Jag har hittat felet, ett 1 Watt motstånd på 14 Ohm som hade lossnat vid kopparfolien. Kanske löder jag dit ett nytt och ser till att leda bort värmen bättre genom att använda ett större 14 Ohms motstånd eller så köper jag ett nytt agg?

Jag är rädd att jag lurats, min powersupply är till en ws 9150 eller quadra 900/950. (Apples part nr 661-0664).
Jag ber om ursäkt.
Är det, mot förmodan, någon som skulle vara intresserad av en powersupply till quadra 900 så hör av er.

[ 19-12-2001: Meddelandet ändrat av: mickeb ]

Då får jag ta fram lödkolven. Det har varit ganska varmt på kretskortet, så varmt att tennet smält, ett konstruktionsfel som dyker upp efter många år, men ett konstruktionsfel ändå.

Hade föredragit att sätta in ett nytt aggregat men jag vet inte om ATX aggregaten är pinkompatibla.

Tack för att du letade, mickeb!

1
Bevaka tråden