Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program ska jag använda?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade tänkt börja pula lite med musik. Göra beats och sånt och i största allmänhet lattja runt lite, på ett ganska seriöst sätt.
Vilket program är bäst för det? Jag har tillgång till musikstudio och i stort sett alla musik program för mac Cubase, Peak, Reason, Nuendo, Rebirth osv... Men vilket är roligast att använda, jag är ingen total dummy så det behöver inte vara det lättaste programmet. Bara man inte måste vara kärnfysiker för att förstå det!

• Oregistrerad
  • 2003-11-23 14:09

Reason ihop med Live

ProTools utan tvil...

Enaste som funkar!!!

Tjukken

• Oregistrerad
  • 2004-01-12 01:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Jag hade tänkt börja pula lite med musik. Göra beats och sånt och i största allmänhet lattja runt lite, på ett ganska seriöst sätt.
Vilket program är bäst för det? Jag har tillgång till musikstudio och i stort sett alla musik program för mac Cubase, Peak, Reason, Nuendo, Rebirth osv... Men vilket är roligast att använda, jag är ingen total dummy så det behöver inte vara det lättaste programmet. Bara man inte måste vara kärnfysiker för att förstå det!

Prova nya garageband som kommer den 16 januari?! Finns hos Apple. Det skall i alla fall jag göra. Har inga kunskaper om musik, mer än att jag är intresserad av det. Så jag skall prova att leka med det...

Jonas

De program du själv räknade upp ska du kunna hålla på med ett bra tag innan du behöver särskilt mycket mer. Stryk Peak och Nuendo så kan du köra med Cubase, Reason och Rebirth. Om det finns andra syntar och inspelningsmöjligheter av instrument i ett inspelningsrum så har du en fet rigg.

Definitivt ska du ta och kolla Pro Tools eller Logic

/siggehild

Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko

Reason är ju klart roligast och extremt avancerat men samtidigt väldigt lättanvänt.
Logic ,Abelton Live och Recycle är ju inte heller fel och kompletterar Reason bra.

1
Bevaka tråden