Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktigt gamla systemversioner + rariteter som A/UX

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-22 19:12

På grund av allmänt intresse vill jag tipsa om det här stället, där du hittar en nästan komplett samling nedladdningsbara system- och verktygsskivor till macar av äldre årgång:

http://home.earthlink.net/~gamba2/syslist.html

• Oregistrerad
  • 2003-11-22 20:40

Perfa länk för alla oss musealt intresserade...
Tackar som fan!

[EDIT: Om någon funderar på varför det tog ända till 2002 innan det blev fart på Unix och Apple så kolla bara storleken på AUX 3.0.1-filen och fundera på hur många som hade så stora hårddiskar -89. Men viss var det en hel del Mac IIx på GU som snurrade med sådant ]

• Medlem
  • 2003-11-22 23:58

Men är det hela system? För en del är sedan var jag inne på Gamba men kunde inte ladda ner system, bara startdisketter och liknande om jag minns rätt. Det var ju uppdaterat i år stod det, så det är väl värt att prova kanske?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-23 03:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
Men är det hela system? För en del är sedan var jag inne på Gamba men kunde inte ladda ner system, bara startdisketter och liknande om jag minns rätt. Det var ju uppdaterat i år stod det, så det är väl värt att prova kanske?

De A/UX-skivor (med installerare) som finns där har jag kört i Basilisk – genomförde aldrig installationen dock, tror det var pga. systemkrav.

Men visst är det äkta vara!

1
Bevaka tråden