Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac och domännamn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör just nu .mac som gratis testabbonent och tycker att det rockar.
Funderar på att lägga ner mitt gamla webbhotell och bara köra .mac.
Men - jag hittar ingen info om följande detaljer:

1. Kan jag peka om mitt gamla domännamn så man hamnar på min .mac sida, och i så fall hur?

2. Kan jag göra samma sak med min mejladress som hör till domänen - kan jag alltså få XXXX@domän.com att styras till min .macadress? Och hur?

Jag hittar ingen info om detta på apples sidor och en engelskpratande man på applestore gjorde mig bara mer förvirrad...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-24 14:22

Fel forum, flyttar till allmänt om mac.

Citat:

Skrevs ursprungligen av davgra
1. Kan jag peka om mitt gamla domännamn så man hamnar på min .mac sida, och i så fall hur?

Nej, det kan du inte så vitt jag vet.

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-11-24 14:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av davgra
Jag kör just nu .mac som gratis testabbonent och tycker att det rockar.
Funderar på att lägga ner mitt gamla webbhotell och bara köra .mac.
Men - jag hittar ingen info om följande detaljer:

2. Kan jag göra samma sak med min mejladress som hör till domänen - kan jag alltså få XXXX@domän.com att styras till min .macadress? Och hur?

Jag hittar ingen info om detta på apples sidor och en engelskpratande man på applestore gjorde mig bara mer förvirrad...

Om du har en .nu domän har de tjänster för det, annars får du hoppas att ditt webhotell kan erbjuda det, om du går in på www.andol.se så har de just vad du vill ha vidarebefodring av email(eller till och med eget emailkonto) samt vidarebefodring av domännamn till vad du nu vill.

vänligen
/P

Grejen är att mitt nuvarande webbhotell är dyrare än .mac, så jag tänkte helt enkelt byta.

1
Bevaka tråden