Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopieringsbar DVD?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag bränner in mina semesterfilmer på en DVD kastar alla filer från datorn och senare kommer på att min gamla farmor ska få en kopia, måste jag rippa den eller finns det något val när man bränner (typ, intet kopieringsskydd)?

J.

Inga problem att bränna (kopiera). Du kan göra en disc image och sedan bränna den så många ggr du vill.

Men jag vill slippa ha den liggandes på hårddisken...

J.

• Oregistrerad
  • 2003-11-25 09:45

Sätt i DVDn, starta Toast 6 och välj att kopiera skivan! Är inte värre än så vare sig det är en data-DVD eller en film-DVD du gjort själv, dvs en DVD utan kopieringsskydd.

Enda problemet är att du måste ha tillräckligt med plats på hårddisken för den temporära fil Toast skapar under själva bränningen.

Hembrända DVDer har alltså inget kopieringsskydd?

• Oregistrerad
  • 2003-11-25 10:32

Inte de som är gjorda i iDVD i alla fall. I DVD studio Pro går det att sätta som tillval tror jag. Hur andra program fungerar känner jag inte till.

Om du lagt mycket tid på din film är ett tips att göra två DVD på en gång och ha en för arkivering och en för spelning. En hembränd DVD är ju inte oförstörbar.

Hur gick det?

1
Bevaka tråden