Jag har en nyköpt minolta G400, tycker den är riktigt snabb... Fokuserar du innan så märker jag inte av någon fördröjning från att du trycker på knappen tills bilden är tagen. Ok det är ingen Canon 1D, en fördröjning finns antagligen, men minoltan är ruggigt snabb för att vara en kompakt. Hur snabb autofokusen är har jag svårt att jämföra men den är snabb, jag testade en Ixus 400 på butiken och den kändes inte lika rapp.
Minoltan är dessutom kompakt - lite tunnare än ixusen men kanske en aning bredare. Några felaktiga färger har jag inte märkt av men det är möjligt att det finns, jag är färgblind som en hund.
De brister jag har märkt är att den verkar ha en begränsad slutartid i mörkare situationer, för att inte få helt underexponerade bilder måste du gå in i en meny och välja mörkerläge. Jag skulle gärna se att den använde den slutartid som krävdes och lät mig oroa mig för att det är mörkt. Det är iofs möjligt att det går att ställa in i nån customfunktion, men manualen är kass och beskriver inte detta... Menyerna är också rätt krångliga, men man lär sig efter ett tag.
Överlag är jag mycket nöjd med min, köpte den för att ha en liten snabb kamera som gick att ta med sig överallt och fick vad jag ville ha. Hade jag önskat mig något extra var det lite fler manuella lägen för bländare och tid samt ett vettigare beteende i mörker. G400 är enligt mig dessutom ruskigt prisvärd för 3700:-.