Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetmäklare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken Internetmäklare tycker ni är bäst?
Själv så använder jag NordNet men det finns ju ingen Trader till Mac utan enbart till Windows. Tacksam för synpunkter.

• Oregistrerad
  • 2003-11-25 21:58

Jag har använt NordNet och var mkt nöjd då. Har nu ingen nät-mäklare alls. Vad gäller program finns det nog bara ett fåtal att välja på tyvärr, om det är program för teknisk analys du menar? Hur pass bra, om alls, dessa program är på portföljhantering osv. vet jag tyvärr inget om.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Magnusson
Vilken Internetmäklare tycker ni är bäst?
Själv så använder jag NordNet men det finns ju ingen Trader till Mac utan enbart till Windows. Tacksam för synpunkter.

Generellt så kan man säga: glöm realtidhandelsapplikationer och Mac tillsammans.
Om du har en riktigt snabb Mac så kan du nog köra med Virtual PC, men annars skulle jag rekommendera att du skaffade en PC istället och körde handelsapplikationen på. Runt 2GHz borde räcka gott o väl.

• Oregistrerad
  • 2003-11-28 11:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Generellt så kan man säga: glöm realtidhandelsapplikationer och Mac tillsammans.

Nu ska vi väl inte ha för bråttom med att gå över till "den mörka sidan" i onödan?

För vad jag kan se så borde bl. a. detta program uppfylla många krav, bl. a. real-tid? Exempel från funktionslistan:

Professional Analyst Main Features

Real-Time Data

Pro Analyst customers receive their market data from Track Data Corp, an information provider to online traders, broker-dealers and financial institutions worldwide. These data include:

Streaming real-time data on stocks, futures, equities, and options from all the major exchanges including Canada and most European exchanges. Streaming delayed quotes on all exchanges not selected for real time. Scrolling, Real-Time News Headlines and Full News Stories from...PRNewsWire, Comtex Business Wire, Comtex Top 70, Dow Jones, Reuters, Business Wire, and NewsTraders: Scoops, Morning, and Insider's Reports. Our News Search feature rapidly searches for news affecting any stock symbol.
The fastest, most reliable data feed available.

Har själv ett annat program från samma bolag, http://www.trendsoft.com

Det brukar även med lätthet gå att få tag på historiska data man kan ladda hem för att på så sätt kunna jobba med längre dataserier än vad vissa on-line tjänster tillhandahåller etc. etc.

• Oregistrerad
  • 2003-11-28 13:12

Här verkar finnas ett till alternativ:

http://www.netfonds.no/manual_pt.php

Kan allmänt säga att det i dagsläget verkar finnas långt fler lösningar för Mac i denna kategori programvaror och tjänster idag, än för 2-3 år sedan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jörgen U
Nu ska vi väl inte ha för bråttom med att gå över till "den mörka sidan" i onödan?

Man behöver inte "gå över". Det funkar bra att köra med båda systemen
Själv kör jag handeln på en PC eftersom jag sedan tidigare bara har dåliga erfarenheter när det gäller realtidshandelsapplikationer och Mac OS. Dock har jag inte haft koll på vad som hänt på den sidan det senaste året.
Så tack för tipset om Netfonds.no. Det verkar vara att bra alternativ för Mac-användare som vill köra realtidshandel och dessutom har de låga courtage avgifter.
Men vill man köra via svensk mäklare så tror jag fortfarande enklaste lösningen är att satsa på en hyfsad PC-burk.

1
Bevaka tråden