Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte tömma papperskorgen :(

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 21:56

Lyckost..! Min papperskorg är belägrad med filer med skumma tecken (och evigt liv) sedan gud vet när. Vad göra om man bara har 1 partition?

Be till macguden

Inte den blekaste faktiskt... Kanske försöka komma åt papperskorgen i OSX i OS9, men jag tror att den är dold där så man får la försöka göra den synlig på nåt sett... lycka till!

// Daniel

Har du testat Onyx?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070
Kolla även här på en massa program som säger sig kunna tömma papperskorgen, har dock inte provat dem.

http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=Trash&plt%5B%5D=macosx&x=13&y=8

• Oregistrerad
  • 2004-07-16 09:32

Prova

rm -f 'sätt-en-fnutt-och-dra-filen-hit-och-sätt-en-fnutt-efter'

Går inte det så prova att öppna filen med texthanteraren och ändra lite i den och spara...

fnutta lagom du, da Vinci! (vad är fnuttar, egentligen???)
kan inte öppna med texthanteraren, eftersom det är en mp3 fil. iTunes kan inte spela dom, eftersom dom egentligen inte finns (frlkod -43)

• Oregistrerad
  • 2004-07-16 10:34
Ursprungligen av kattmat:

fnutta lagom du, da Vinci! (vad är fnuttar, egentligen???)

Gjorde ju till och med sådana så vem som helst skulel begripa ju

Citat:

kan inte öppna med texthanteraren, eftersom det är en mp3 fil. iTunes kan inte spela dom, eftersom dom egentligen inte finns (frlkod -43)

Prova att droppa den på texthanterarikonen och den öppnas - möjligen med en ruta om att den är för stor... Inte för du behöver det nu, men det kan ju vara käckt att veta till en annan gång...

Nästa gång slänger du inte mp3:or förrs de är nerladdade och klara (och helst programet avslutat) så slipper du såntdär...

gubbar! GUBBAR!!! Onyx fixade problemet...jag faller på knä...tack, Herre Jesus, för din nåd!

Onyx är bra, men man får vara försiktig med vissa kommandon....

...nu kommer jag krypande. Jag var ju nere på knä innan...på väg till korset.
filerna är inte alls raderade. Efter omstart, är gisslet tillbaka. Och jag rådbråkar min arma rygg...
gissla, gissla!!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-16 13:58

Boot system 9 och leta upp filen o radera den (dvs töm den i papperskorgen).
Boota om till OSX, nu bör den vara borta. Det förutsätter att macmodellen kan boot system 9:an

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-16 14:55

Alltså, du måste kunna ordna detta genom terminalen. Öppna terminalen och skriv följande:

rm -r ~/.Trash/*

Detta kommandot kommer radera samtliga filer som ligger i papperskorgen, så du tänker på det.

Om det inte funkar kan du prova detta:

rm "~/.Trash/skriv-de-första-bokstäverna-i-filen-som-ska-raderas-och-tryck-sedan-tabb-så-kompletteras-filnamnet"

Glöm inte citat-tecken! På detta sätt kan du ta bort en fil i taget.

ok, gubbs! Tack för all smärtlindring och alla blodstillande kompresser. Jag ska testa. Blir borta några dar, men hör av mig igen!

Jag har haft samma problem.. . Jag hade filer som var korrupna på iPoden som jag försökte slänga i papperskorgen i panther... icke det gick inte att tömma den... Jag kunde inte heller lägga filerna på datorn :/. Det jag fick göra är att dra tillbaka filerna till iPoden och sen gå till os9 eller mac osx 10.2 som inte har den förbannade bugg i sig och slänga filerna...

jaG HOPPAS ATT APPLE LÖSER PROBLEMET I tIGER

--
DANIEL

Bevaka tråden