Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt thema till OS X 10.3.x

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 12:31

Tjena!

Har ändrat lite på OS X 10.3 themat och lagt till andra färger, blev för mycket blått i OS X och det har varit så nu i flera år.

Lite färg i vardagen.

Download in here:
http://www.xybernic.com/

Det ni ser är en samling av element tillsammans, vilket ni inte lär se annars i vanliga fall.

Färgerna är gjorde för element som borde synas och dom element som borde vara disktreta.

Alltså det som ska synas ska synas tydligt från allt annat och inte se likadant ut som allt annat i default blue.

Det som inte ska synas ska inte synas lika mycket och va i vägen som default blue, så ögonen ser det som är mer viktigt

Dagens lektion

Pröva temat istället i olika program och tyck då istället för att dömma boken pga omslaget.

Tro mig det gör stor skillnad från att se ett splash på ett skin än att tanka ner det och testa det.

Juste, glömde jag nämna att knapparnas färg pulserar puss på er allihop.

Senast redigerat 2003-11-28 20:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 12:36

Varför skulle man vilja ha ett nytt tema till OS X när de inbyggda är så snygga?

Jag fick följande meddelande:

ADODB.Connection.1 error '80004005'

SQLState: S1000
Native Error Code: 1062
[TCX][MyODBC]Duplicate entry '4' for key 2

/customers/xybernic.com/xybernic.com/httpd.www/global.asa, line 44

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-11-28 13:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Jag fick följande meddelande:

ADODB.Connection.1 error '80004005'

SQLState: S1000
Native Error Code: 1062
[TCX][MyODBC]Duplicate entry '4' for key 2

/customers/xybernic.com/xybernic.com/httpd.www/global.asa, line 44

Fick jag med...

Ta inte illa vid, men färgerna är inte direkt sköna att vila ögonen på... blä

Det var riktigt .....illa. Jag blir åksjuk.

O herregud, inget illa ment, men efter denna åsyn kommer jag ha Hemska Mardrömmar och illa matchande färger, och riskera att bli psykiskt instabil...

Arrgghhh.....!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 15:02

hmm det hände tydligen ett fel i databasen hos min domän ägare, men det är fixat nu aif...

tråkigt att ni mår illa, synd att ni är så klena svaga ögon...

själv är jag väldigt nöjd med mina färger och kontrasten från det grå-blåa...

pröva ha ett tema med mycket glitter o glamour så blir man lätt trött

dålig kritik får man endast från dom som inte kan själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 15:07

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Mondo
[B]Varför skulle man vilja ha ett nytt tema till OS X när de inbyggda är så snygga?

Vill du vara som alla andra, tydligen.

Jag vill vara unik, och ha det som jag vill.

Därför skapades programmet för att göra egna teman.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 15:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av frasseman
O herregud, inget illa ment, men efter denna åsyn kommer jag ha Hemska Mardrömmar och illa matchande färger, och riskera att bli psykiskt instabil...

hmm synd om dig...

men det ni ser är en sammlig av typ alla element, vilket ni inte lär se annars i vanliga fall.

färgerna är gjorde för element som borde synas och dom element som borde vara disktreta

alltså det som ska synas ska synas tydligt från allt annat och inte se likadant ut som default blue

och det som inte ska synas ska inte synas lika mycket och va i vägen som default blue, så ögonen ser det som är mer viktigt

dagens lektion

pröva temat istället i olika program och tyck då istället för att dömma boken pga omslaget

tro mig det gör stor skillnad från att se ett splash på ett skin än att tanka ner det och testa det...

juste, glömde jag nämna att knapparnas färg pulserar puss på er allihop

Säg vad du vill: det var bland det fulaste jag sett. Om du vill pusha ett tema - varför inte göra en snygg dump i såna fall. Eller...jösses. Troll?

Det där var faktiskt inte fint på nåt sätt..

Jag var desto mer imponerad av dina 3D animationer Mohsan - good work !!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 16:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lempriére
Säg vad du vill: det var bland det fulaste jag sett. Om du vill pusha ett tema - varför inte göra en snygg dump i såna fall. Eller...jösses. Troll?

Du är bland det fulaste jag sett
Haha det är alltid lika roligt när små folk försöker trycka ner en.
Det är synd om dig att du ska ta så illa upp. Grottmänniska?

Som sagt jag lyssnar bara på kritik från andra som oxå kan eller har gjort, inga lösdrivna low-end users.

Temat är gjort helt för mig och i mitt verk, och kände äsch jag slänger upp det.

Har ni bättre förslag på ett tema som passar er smak, tell me så kanske jag gör det, för ni tänker ju inte lyffta på era häckar ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 16:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Jag var desto mer imponerad av dina 3D animationer Mohsan - good work !!

hehe jo jag ser att en massa folk har varit inne och kollat på mina grejer...man måste ju reklamera på ett sett eller annat

fick ca 150 besökare o tittare den senaste timmen, hohoho...

http://www.xybernic.com/ANIMATION/Frame_ViewMovie.asp?Movie=JackDancingPreview.mov

hehe

Just "reklamera" kanske inte är så bra..men all reklam..är bra reklam...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 16:53

Hugaligen, mycket sliskig Dr Pepper-känsla där. Förresten fungerar sidan inte med Safari, den vanligaste webbläsaren för OS X. Men många andra saker på din sida var är intressanta att titta på. Imponerande!

Funkade här...i Saffe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 16:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Hugaligen, mycket sliskig Dr Pepper-känsla där. Förresten fungerar sidan inte med Safari, den vanligaste webbläsaren för OS X. Men många andra saker på din sida var mycket intressanta att titta på!

Va inte?

Var, berätta, jag kör ju Safari och allt funkar 100%.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 16:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Hugaligen, mycket sliskig Dr Pepper-känsla där. Förresten fungerar sidan inte med Safari, den vanligaste webbläsaren för OS X. Men många andra saker på din sida var är intressanta att titta på. Imponerande!

Du varje gång du är inne så händer nåt med min databas, det verkar som att du försöker logga in med samma ip på olika datorer vilket låter sjukt, eller nåt?

Kör du fler datorer eller olika browsers?

Det sker loggning i min databas som visar dubbla ip inloggningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 17:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mohsan
Va inte?

Var, berätta, jag kör ju Safari och allt funkar 100%.

Det är oxå första gången det du säger sker på 1 år av alla besökare, jag tror att det finns något hos din dator som verkar skumt. Det funkar ju för alla andra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 19:52

Nog sagt om min sajt och åter tillbaka till temat.

Har märkt att Amerikanarna har givit mig positiv kritik gämnfört med Svenskarna.

Det verkar som att svenskarna bara sitter här i detta lilla kalla land och kritiserar, medans det är andra som gör saker.

Mindre snack mer verkstad.

Funderar på att göra ett svart tema med ljus glöd, är det värt att fråga vad NI skulle tycka om det?

Jag är inte amerikan utan bara ytterligare en svenne som tycker det var det gräsligaste jag sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 20:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Jag är inte amerikan utan bara ytterligare en svenne som tycker det var det gräsligaste jag sett.

Har du kikat i spegeln?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2003-11-28 20:33

Om du blir så upprörd av att en del inte gillar ditt verk så ska du nog inte länka till det i forum.
Ingen har ju varit taskig utan bara sagt vad de tycker, så kommentarer som "Har du kikat i spegeln?" känns lite opassande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 20:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Steve_E
Om du blir så upprörd av att en del inte gillar ditt verk så ska du nog inte länka till det i forum.
Ingen har ju varit taskig utan bara sagt vad de tycker, så kommentarer som "Har du kikat i spegeln?" känns lite opassande.

Visst men det är oxå skillnad på att säga "Nej jag tyckte inte det var bra för mig, eller helt enkelt säga vad som inte var bra", istället för att säga Usch jag mår illa och blir psykiskt sjuk, det var gräsligt osv...

Jag menar man får tillbaka det man ger.
Kram.

Moshan verkar gå på nåt. Tunga saker. OM alla tycker att det är asfula saker kanske det ligger nåt i det? Du kanske borde pyssla med annat? Spela fiol eller nåt?

(Jag blev tvungen att glutta en gång till, och man undrar verkligen om det är ett skämt - snälla säg att det är nån som bara skojar med oss?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 22:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lempriére
Moshan verkar gå på nåt. Tunga saker. OM alla tycker att det är asfula saker kanske det ligger nåt i det? Du kanske borde pyssla med annat? Spela fiol eller nåt?

(Jag blev tvungen att glutta en gång till, och man undrar verkligen om det är ett skämt - snälla säg att det är nån som bara skojar med oss?)

Mohsan inte Moshan, tvätta dina ögon.

Ok säg exakt vad du tycker är asfult?

Jag måste säga att jag inte kan annat än att hålla med om att sättet som medlemmar skriver om någon annans arbete inte är särskilt trevligt. Ser inte det konstruktiva i kritiken "Jag spyr!"
Det är ett skin som inte passar alla (inkluderat mig själv, för mycket färg för min smak) men jag är övertygad om att alla inte har samma åsikt som jag.

Däremot tycker jag att 3D arbetet var mycket häftigt gjort.

Hade inga som helst problem med sidan i Safari.

T-son

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 23:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim T-son Torkelson
Jag måste säga att jag inte kan annat än att hålla med om att sättet som medlemmar skriver om någon annans arbete inte är särskilt trevligt. Ser inte det konstruktiva i kritiken "Jag spyr!"
Det är ett skin som inte passar alla (inkluderat mig själv, för mycket färg för min smak) men jag är övertygad om att alla inte har samma åsikt som jag.

Däremot tycker jag att 3D arbetet var mycket häftigt gjort.

Hade inga som helst problem med sidan i Safari.

T-son

Du är bland dom klokaste av 3 här hittils.
Alla andra verkar ha besvär.

Bevaka tråden