Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir tokig på Safari

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-29 00:01

Hej
Jag kör Safari 1.1 till Panther

och blir tokig på att

1. inställningarna nollställs minst 1 gång i veckan. så jag får gå in i prefs på nytt varje gång och kryssa för att jag ska använda flikar. och statusraden i botten av fönstret får jag hela tiden lägga dit igen och även textstorleksändring i verktygsfältet.

2. när jag tex ska skriva något som jag gör nu, så ser jag ingen text. vad jag skriver, utan jag får gömma Safari eller minimera fönstret och sedan ta upp det igen. Då ser jag vad jag skriver.

Någon som har samma problem? eller vet hur jag löser det?

tackar på förhand.. där försvann texten igen när jag hoppade ner ett steg! Ja!

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 00:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-29 00:27

Jag blir tokig på att det är asjobbigt att dra text till skrivbordet med Safari! Det funkar ju så fint med Mozilla Firebird och IE.

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 00:29

Markera texten, klicka i markeringen och håll still ett ögonblick och sedan draiväg det markerade.

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 00:30

Blir tokig på att man ibland måste ladda om sidorna innan man ser innehållet!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Jag blir tokig på att det är asjobbigt att dra text till skrivbordet med Safari! Det funkar ju så fint med Mozilla Firebird och IE.

För mig fungerar det alldeles ypperligt bra....vad är problmemet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-29 03:51

Instämmer...Safari är snabbare, stabilare och snyggare än de andra webbläsarna till OS X.

Därmed inte sagt att jag inte tror er som har problem, men det är helt klart fel på era kopior av webbläsaren!

Möjligen att dra-och-släpp kräver viss teknik men då ska man tänka på IE där man hela tiden drar iväg text av misstag när man försöker markera. Det krävs lite mer för att jag ska bli tokig på Safari.

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 04:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Instämmer...Safari är snabbare, stabilare och snyggare än de andra webbläsarna till OS X.

Safari är inte snabbare än Firebird på långa vägar, knappast heller stabilare. Snyggare jo...

Är det vekligen fel på min Safari installation för att jag ibland måste ladda om för att se innehållet på vissa webbsidor? Då har jag felet på flera maskiner, inte alls troligt.

Texturdragsfunktionen är alldeles för seg för att folk skall upptäcka den och använda den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-29 09:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
För mig fungerar det alldeles ypperligt bra....vad är problmemet?

För mig fungerar det bara 50 % av gångerna. Fungerar mycket bättre i Firebird. Det mesta fungerar bättre i Mozilla eller Mozilla Firebird...

• Oregistrerad
  • 2003-11-29 09:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
För mig fungerar det bara 50 % av gångerna.

Prova att vänta 2/10-sekund till med att hålla still så ordnar det nog sig...
Mac:en är ju så långsam (sic.)

Tack för tipset om att hålla i texten ett tag. Jag trodde att drag & dropp av text från Safari inte ens fanns, och jag har verkligen saknat det!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Prova att vänta 2/10-sekund till med att hålla still så ordnar det nog sig...
Mac:en är ju så långsam (sic.)

Kan passa på att tillägga att detta gäller alla Cocoa-skrivna program.
Jag höll också på att bli tokig innan jag kom på hur det funkade

• Oregistrerad
  • 2003-11-30 22:59

Blir tokig på att safari inte fungerar efter att safari hämtat hem en fil mha speed download. Efter det måste jag starta om.. fungerar perfekt med explorer..

• Oregistrerad
  • 2003-11-30 23:02

Överhuvudtaget tycker jag det ser dystert ut på webbläsarfronten för mac... safari utvecklas inte tillräckligt snabbt och kan fortfarande inte hantera en hel del html och css rätt.

Tycker det är skittrist att MS inte fortsätter utveckla Explorer (om det nu är sant).. För Netscape och Opera är faktiskt inget alternativ..

Så.. Apple.. ni får fan skynda på nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Miwa 1. inställningarna nollställs minst 1 gång i veckan. [/B]

Dåligt med utrymme på hårddisken?

• Medlem
  • 2003-12-01 02:11

OK, men varför är min 1.1 under Panther segare än t.o.m. de tidiga betorna under Jaguar?

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-03 11:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Överhuvudtaget tycker jag det ser dystert ut på webbläsarfronten för mac... safari utvecklas inte tillräckligt snabbt och kan fortfarande inte hantera en hel del html och css rätt.

Tycker det är skittrist att MS inte fortsätter utveckla Explorer (om det nu är sant).. För Netscape och Opera är faktiskt inget alternativ..

Så.. Apple.. ni får fan skynda på nu.

klarar safari css2?

1
Bevaka tråden