Det här är rätt intressant för min del. Berätta om vad du hittar, och ta gärna med länkar till ställen där du hittar info om portarna!
För egen del har jag en inbyggd brandvägg i routern, och det har lett till en del svårigheter att få Poisoned att fungera så bra som möjligt. Även portar som jag har öppnat i systemets brandvägg och forwardat i routern verkar har varit stängda för Poisoned, så mitt problem har varit att hålla rätt portar öppna, snarare än att okända portar är öppna.
Kanske det har med Poisoned att göra ändå? Jag ser att 1213 används av "Local Daemon" enligt mina inställningar i Poisoned. Som lilldanne skriver så kan man välja att låta giftd daemon vara igång även när man stänger Poisoned, vilket är ett trevligt alternativ eftersom man då låter sina upp- och nerladdningar gå i bakgrunden, även efter att man har avslutat programmet. Men jag vill minnas att det finns någon typ av tillfälle när giftd inte avslutas när man stänger programmet, även om man inte har ställt in det att göra så. Har du giftd igång om du kollar med top?