Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panther+AirPort=???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har stora problem med att överhuvudtaget få igång Internet på min nya dator med Panther installerat, det står i nätverksintällningen att den saknar IP-nummer och allt möjligt konstigt.
Det är inte något problem på min andra dator med Jaguar och jag använder samma AirPort-bas.
Är det någon som har liknande problem och i såfall, vad ska jag göra?

• Medlem
  • Haparanda
  • 2003-11-29 20:51

Det är ett par frågetecken som behöver besvaras. Delar din Airport ut ip-nummer eller kör du med manuella/statiska ip?

Kolla inställningarna i nätverk på andra burken och använd samma som i Panther-burken (dock inte samma ip-nr ifall du använder manuella ip).

• Medlem
  • 2003-11-30 20:21

Nu kanske jag har helt fel eftersom jag inte har någon erfarenhet av airport-basstation.
Men mest troligt är väll om du har en ny dator att även airport extreme kortet har en annan mac-address och att denna inte överenstämmer med den som är konfad på din basstation, men det kan också vara om mannen ovanför mig skriver. Om airportbasen funkar som jag tror den gör, logga in på den och ändra uppgifterna så de överenstämmer med din nya dator.

1
Bevaka tråden