Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivavbildning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu skulle ju jag bränna Yellow Dog Linux som skivavbilder. Inte Fan gick det därför att i panther är skivavbildning försvunnet. Hur gör jag?

Starta skivverktyg tryck på "bränn" välj fil..er, stoppa in cd:n, bränn. /nic

Okej, tack!

Det roliga var att när jag frågade på iChat på Macnytts chatgrupp så var det två personer som förslog att jag bara skulle slänga in filerna på skivan och bränna

Installerade YDL på min gamla iMac 350MHz:are för några veckor sedan, och gav det en ärlig chans i en veckas tid i förhoppning om ett snabbare GUI, men inte tyckte jag att det vart någon fart på't inte. Insåg att jag bara ödlslat massa tid i onödan, så efter en 25min-installation av panthern kändes allt bra igen.:)

Hur gör jag sen för att formatera HD:n och sånt? Händer allt automatiskt när jag stoppar i YDL-skivan? Jag ska inte ha nåt annat OS på nån annan partition eller så. Vill partitionera HD:n så lite som möjligt

Jag själv tog den enkla varianten vid installationen, d.v.s använde mig av hela HD, formaterade om rubbet och valde automatisk partionering.

1
Bevaka tråden