Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställer man in Panther så att alla fönster visas på samma sätt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, jag vill att alla fönster ska visas som symboler i storleken 32 x 32 pixlar, utan förhandsvisning av symboler, sorterat automagiskt i bokstavsordning, eller som lista eller kolumner - men det ska vara konsekvent i hela systemet! Funkar inte på min dator i alla fall. Alla fönster visas olika hur jag än bär mig åt. Vad gör jag för fel? Antingen gör jag fel eller så har Apple tänkt fel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kumimoji
Alltså, jag vill att alla fönster ska visas som symboler i storleken 32 x 32 pixlar, utan förhandsvisning av symboler, sorterat automagiskt i bokstavsordning, eller som lista eller kolumner - men det ska vara konsekvent i hela systemet! Funkar inte på min dator i alla fall. Alla fönster visas olika hur jag än bär mig åt. Vad gör jag för fel? Antingen gör jag fel eller så har Apple tänkt fel.

Precis denna typ av frågor tas upp i utvärderingar om OS X hos arstechnica. De har från början varit kritiska till hur Apple agerat när de skapat findern i OS X just för att det saknas logik i hur findern beter sig och en lösning på problemet är är väldigt komplicerad.

Mycket läsning men grundligt genomförd utvärdering finns från OS X beta till och med Panther 10.3.

http://www.arstechnica.com/

Det var som fasen. Det går alltså inte att få ett enhetligt och entydigt beteende i Mac OS X 10.3 Panther? Hoppas att Apple löser problemet per omgående då.

ja, jag hoppas verkligen det...

jag vill t.ex. ställa in så att varje fönster visar lista, och utan den där lilla extra raden till vänster där man ser hårddiskar m.m.

jag vill ha fönster i lista format, punkt slut...
det är skitkasst att man inte kan komma åt det på något sätt...

• Oregistrerad
  • 2003-12-01 19:48

Visst kommer man ju åt i finder->Inställningar ("inkludera för alla")
Men jag vill oxå - som "året" - ha bort "enhetslistan" utan att behöva lägga in hax som kan ställa til ldet vid uppdateringar...

1
Bevaka tråden