Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik cds och panther

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-01 20:57

När jag sätter in en musik cd (vilken som helst, även som är bränd i itunes på samma dator!) i min emac 800 superdrive så för jag följande medelande:
(bifogad bild).

Det funkade fint i 10.2

Några förslag?

trasig cd? Det var iaf min cd

Vad händer om du väljer ignore?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-02 17:21

Om jag klickar ignore så stannar cd kvar (dvs släden åker ej ut igen), men diske monteras ej.

Trasig cd? isf drive för jag har provat med ett gäng olika cds som dessutom funkar utmärkt i min pm g3a.

cd-läsaren borde heller ej vara paj då allt annat funkar tex dvd filmer eller data cd-r skivor.

Någon som har några ideér? vill helst slippa installera om panther.

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 17:25

Vad har du ställt in skal lhända när du laddar audio-CD:s? Låter som om du valt att den skall öppnas i något program annat än Finder (desktop) eller iTunes

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-02 20:33

inställd på att öppna itunes, men det är ej där problemet ligger, den reagerar som om man sätter i en felaktig skiva.

Kan man på något sätt ha en startdisk (cd) och starta osx (any ver.) från för att kolla om det funkar där så att man kan utesluta att superddrivern e paj. ??

• Medlem
  • 2003-12-02 23:03

Nyinstallerad iTunes? Testa att ställa in på t.ex. Finder och sedan tillbaka till iTunes. Kommer säkert inte funka, men så fick jag i alla fall föreslå ngt.
edit:typo

1
Bevaka tråden