Om du bor i närheten av Göteborg så kan du göra ett rejält klipp ifall du behöver eller vill köpa Norton Antivirus 9.0. Bild av just de 2 boxar som jag köpte:
Jag besökte idag "S.O.P" som ligger nära Holmens Herr. S.O.P - Skade & Partiförsäljning AB, Kämpegatan 4 Denna affär säljer bl.a helt lagligt f.d stöldgods, prylar från försäkringsärenden, rökskadat, vattenskadat etc. etc. Döm om min förvåning så hade dom 14 paket med Norton AntiVirus 9.0 för Mac - 100 kronor styck - i affär kostar dom bortåt 800 kronor styck. Dom hade låtit en Studio i närheten testköra programmet och kommit fram till att det är fungerande fullversion. Finns på 2 ställen i butiken, nära kassan.
Jag frågade hur det kom sig att dessa hade hamnat där och dom sa att ibland hittar transportfirmorna inte företagen vid första försöket och nästa försök så lyckas det till 90% - det som sedan inte går att hitta en motagare till hamnar hos dom och går till försäljning. Dessa paket måste varit avsedda för någon butik som säljer macar och endast installeras på demomaskiner, se röd klisterlapp - att dom inte får säljas - på EAN-kodens klisterlapp står det NFR, dvs. Not For Release - jag passade på att köpa 2 paket. Dom hade även en hel lastpall med ca: 40 jättefina och nya svarta axelväskor för bärbara datorer - kostade endast 50 kronor styck, fick bli en sådan också ( bör passa minst en PB 17" ). Jodå jag tog kvitto.
Personalen berättade om en rolig episod där dom hade fått in en Silicon Graphic dator som var värd bortåt 200.000, den hämtades av polisen men lämnades senare tillbaka och såldes där!
Jag behöver inte mina oöppnade exemplar och tänkte ge bort dom vid nästa mac-pub i Göteborg - de som vid det mötet argumenterar bäst varför han/hon är i störst behov av ett AntiVirus program får var sitt exemplar, dvs. en kille och en tjej som öppet låter sin röst ljuda Domare blir hela gruppen - jag avstår från att rösta fram vinnarna... he he jag kan inte mutas
Olle