Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac som skärm?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man använda sin iMac som skärm? Känns ju lite surt att köpa en 20" imac och sen när den är utdaterad och oanvändbar så kan man inte använda sig av sin 20" tft som säkert funkar ett tag till...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-03 16:22

Någon galen japan eller liknande kommer säkert att lyckas, men det är nog inget man ska räkna med.

Om maskinen fungerar fortfarande så kanske som VNC terminal eller liknande. Mmmm, 20" X-terminal...

Men som en vanlig skärm? Nej. Svaret är nej. Det är absolut nej. Skräddaren säger nej.
Skärmen har ingen vanlig skärmkontakt (ADC, DVI eller den vanliga analoga), inte ens inne i maskinen, utan har istället ett specialdesignat gränssnitt direkt på det specialdesignade grafikkortet. Detta gör att de slipper ha en massa onödiga kretsar som ska omvandla signaler fram och tillbaka. Dessutom blir det billigare.

Att det sen är möjligt att skapa en krets som omvandlar t.ex. en DVI-signal till något som skärmen förstår tvivlar jag inte på. Men det kräver en hel del kunskap.
Eller en japan eller två

/Hec

ok, detta gör att jag aldrig kommer att köpa en iMac i dess nuvarande utformning.

Men ärligt talat tror jag att när datorn har blivit så gammal så att den inte är något att ha, har skärmen faktiskt också blivit det.

//Kristofer

1
Bevaka tråden