Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clicker-styrt iTunes

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-03 13:24

Jag har ett (lyx)-problem. Salling Clicker funkar klockrent med T610 och min gamla TiBook, dock kan inte Clickern hitta varken låtar eller playlists när jag kör biblioteket på iPoden via iTunes. Den vanliga fjärren (volym och växla låt) funkar, och låtnamn osv visas i displayen på telefonen.

Läste någonstans att Clickern bara hittar de låtar/playlists som "laddats" (?) av iTunes. Kan det vara problemet?

Skulle verkligen vilja få detta att funka, jag behåller gärna all musik på iPoden...

Dessutom har jag svårt att få bluetooth-återkopplingen i adressboken att funka, Clicker hittar tillbaka till telefonen när jag åtevänt till skrivbordet men det förblir grått i adressboken. Trots Phone Events-script.

Vad göra, någon som vet?

Det första är en begränsning i iTunes. Det går att komma runt med ett apple script som heter "Ipod to iTunes Playlist X". Den lägger iPodens alla låtar i iTunes bibliotek utan att kopiera något. Minns dock inte var jag hittade det.

Problem två har jag ingen lösning på just nu, men det kanske någon annan kan knäcka. Annars får jag väl testa lite när jag får tid, eller så går du med i e-postlistan som du hittar någonstans på www.salling.com (måste laga mat, så jag hinner inte kolla exakt var).

1
Bevaka tråden