Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPEG2 i iMovie

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-03 14:29

Har sett en ny videokamera från Panasonic, SV-AV100, som spelar in film i MPEG2-format direkt på SD-kort. Är detta något man kan jobba med i iMovie? Är kvaliten mycket sämre än vanlig DV-film?

Citat:

Skrevs ursprungligen av m.
Har sett en ny videokamera från Panasonic, SV-AV100, som spelar in film i MPEG2-format direkt på SD-kort. Är detta något man kan jobba med i iMovie? Är kvaliten mycket sämre än vanlig DV-film?

Klart det blir sämre. MPEG2 är ett mycket mer förstörande format, och är en leverans codec...

• Medlem
  • 2003-12-04 00:17

Jepp.. Mpeg 2 är inget redigeringsformat...

Jag har käftat med JVC-folk om hur kasst det är med deras nya Videokamera, därför att den spelar in i Mpeg2.. och jag har fått motvilligt medhåll...

Mpeg är som Cristopher säger en leverans-codec, och bör så förbli

Den kostar ca 9500 spänn så den är knappast prisvärd. Men om man, som jag, råkat få denna pyttelilla AV100-kamera gratis så är den en fenomenalt kul leksak. Bara att stoppa in SD-kortet direkt in i AE300-projektorn är oemotståndligt - och ger förvånansvärt bra bild även på 100 tums duk!
Faktum är att jag inte kan låta bli att ta med den överallt, till skillnad från min vanliga DV som börjar kännas lite gammal och stor efter, vad är det, 18 månader...
Men USB:n och mediaprogrammet funkar bara med Win XP i min pc, inte med Macen, så kan nån tala om hur jag enklast för över filerna till min Mac? Jag är alltså rätt rudis på sånt här... kan man... öh, maila filerna..?

1
Bevaka tråden