Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobs & Gates på BBC 2

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har du tillgång till BBC 2 så kan detta vara något som jag snappade upp på BBC´s site:

World's Most Powerful: Bill Gates or Steve Jobs Thursday 4 December 2003 at 2150 GMT on BBC Two

Bill Gates heads the biggest software, services and Internet technologies company in the world. Steve Jobs predicted the personal computer revolution and made it happen. So who is the most powerful in the world of computing?

Klart att Gates är mäktigare i datorvärlden, men Jobs och hans fruktbolag är mer innovativa...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-03 18:01

Jag antar att Bill Gates är mäktigare, men utan Steve Jobs skulle han inte vara mäktig alls. Eftersom Micro$oft typ inte har kommit på en enda grej själva, utan alltid kopierar mer eller mindre kända produkter som redan finns. Och Apple är en av de som nog blir mest kopierade och så var det Apple och Steve Jobs som startade hela datorrevolutionen.

• Medlem
  • 2003-12-03 18:21

För att reta alla terminalälskare så måste jag nästan påstå att apple har kopierat DOS...

• Medlem
  • 2003-12-03 20:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim
För att reta alla terminalälskare så måste jag nästan påstå att apple har kopierat DOS...

eller att typ terminalen är 15 år äldre en DOS

• Medlem
  • 2003-12-03 20:29

jag skall kolla... får lägga in det i iCal nu ocg blåtands-synca min nalle

• Medlem
  • 2003-12-03 22:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim

Läs nixons inlägg + en sak till, "Terminalen" är totalt olik DOS och har sitt ursprung i "Console" från Unix som skrevs på Berkley universitetet i Californien redan på 60-talet.

• Medlem
  • 2003-12-03 22:48

World's most powerful, Gates vs Jobs.

Verkan --> Marknadsföring, Pengar, genomslagskraft hos den "gråa massan".

Vinnare --> Gates. |/8-)

Orsak --> Copy-Paste, ... behöver jag säga mer!? :

-------------------------------------------------

Verkan --> Inovation, design, enkelhet, pålitlighet, arbetsglädje, säkerhet ...

Vinnare --> Jobs

Orsak --> Altruist driven av kreativitet och framtidsvisioner.

• Medlem
  • 2003-12-03 23:05

Faaan Jag har ju inte BBC 2.. BBC prime och BBC World har jag + 122 kanaler till med bara skit på

Här (BBC) läser ni mer .

Samtidigt släpper BBC Technology ett 22 minuter långt inslag från Mac Expo i England. De intervjuar Greg Joswiak, visar Panther, iPoden mm.
Och ger MS en känga med kommentarer som ".. och har ni märkt att XP nästan ser ut som OS X?"

Följ länken och klicka på "Click Online" i nedre högra hörnet, realplayer krävs för att se filmen.

Edit: Direktlänk till filmen.

Senast redigerat 2003-12-05 11:17
  • Medlem
  • 2003-12-04 16:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Här (BBC) läser ni mer .

Samtidigt släpper BBC Technology ett 22 minuter långt inslag från Mac Expo i England. De intervjuar Greg Joswiak, visar Panther, iPoden mm.
Och ger MS en känga med kommentarer som ".. och har ni märkt att XP nästan ser ut som OS X?"

Följ länken och klicka på "Click Online" i nedre högra hörnet, realplayer krävs för att se filmen.

Mums, jag sparar den till julafton, med lite glögg, istället för Kalle Ankan. ~]

• Oregistrerad
  • 2003-12-05 10:41

Jag såg programmet igår, en del kul gamla klipp, Woz och Scully snackade en del men annars var det ganska kass.

"Maybe in contrast to a big cow."

• Medlem
  • 2003-12-05 13:55

Hörde att Gates vann. Kan någon, som har sett programmet, sammanfatta vad som har sagts i programmet och vad var deras resonemang?

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-12-05 15:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Kan någon, som har sett programmet, sammanfatta vad som har sagts i programmet och vad var deras resonemang?

Precis. Det skulle jag också vilja veta.

Inget speciellt vad gällde den från Expot...

• Medlem
  • 2003-12-06 00:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Inget speciellt vad gällde den från Expot...

Hm, ... om det var sammanfattningen på min uppmaning då var den verkligen kort.
Känner mig helt nollställd. :eek:

Länken funkade inte + att den inte alls var 194.7MB utan bara 169kb

Finns det någon annan länk tilll att kunna se film snutten!

• Medlem
  • 2003-12-07 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Länken funkade inte + att den inte alls var 194.7MB utan bara 169kb

Finns det någon annan länk tilll att kunna se film snutten!

Länken var ett slags bokmärke...

Tack för länken Andersson... filmen kom nerdansande i 250k/sec... Bittorrent verkar inte vara så dumt ändå, men jag fattar inte hur det funkar.. tryckte upp filmen på min 32:a.. bra bild, sämre ljud men fullt godtjänt...

kan någon skriva in länken här eller fixa en explorer länk

• Medlem
  • 2003-12-07 01:08

ladda ner bittorrent. öppna 169K's-filen ii BT och ladda...

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon

Tack för länken Andersson... filmen kom nerdansande i 250k/sec... Bittorrent verkar inte vara så dumt ändå, men jag fattar inte hur det funkar.. tryckte upp filmen på min 32:a.. bra bild, sämre ljud men fullt godtjänt...

Med tanke på tidigare inlägg och risken att upprepa sig så säger jag! Hur gör du????

T-son

Som inte får upp någon film på 194 MB

Okej fattar inget ting men okej för det funkar inte hoss mig!

Bittorent är det program eller vad!

• Medlem
  • 2003-12-07 01:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Okej fattar inget ting men okej för det funkar inte hoss mig!

Bittorent är det program eller vad!

Ja du måste ha det programmet för att kunna ladda ner filen.

/majk

Adress till var programet finns vore tacksamt

1. Ladda hem BitTorrent (programmet) http://bitconjurer.org/BitTorrent/download.html

2. Leta reda på allehanda ".torrent" filer, öppna dessa med BitTorrent. Bra beskrivning hur nätverket fungerar finns här: http://bitconjurer.org/BitTorrent/introduction.html

3. Håll fönstret så länge du kan efter att du fått "download complete", så att folk kan ladda ner filen från dig.

När folk stänger sina d/l fönster för tidigt blir det så här (download stannar på 99.92%):

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon

Du fick ju se programmet i alla fall

Bevaka tråden