Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung DIGIMAX 300

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-03 23:32

Nu är det snart Jul och jag tänkte köpa en digitalkamera som present. Vet någon hur det ligger till med Samsung DIGIMAX 300?
Det jag främst tänker på är bild kvalité, mac support och liknande.

Kamera länk

Det är svårt att hitta vettiga recensioner av budgetkameror, och lågprismärken som Samsung ignoreras ofta helt. Digimax 300 ser ut som ett riktigt sunkigt val med riktigt risiga specar redan på papperet. (Ingen zoom, taskig närgräns, taskig ljusstyrka, och bara priset som starkt argument. Jag skulle hellre satsa på en aningen dyrare kamera som man vet vad den går för. Sök gärna på nätet efter recensioner, men jag tvivlar på att du hittar någon (mer än en och annan användarrecension av typen "det här är min första kamera, och den var ju kul").

Sätt siktet på 2000 spänn plus extraminne och kolla märken som Canon, Olympus och Nikon, och tag en med zoom. Hellre zoom och 2 Mpix än 3 Mpix och ingen zoom.

• Medlem
  • 2003-12-05 01:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av wise
Vet någon hur det ligger till med Samsung DIGIMAX 300?

Kamera länk

Någonstans mellan kass och värdelös.

Jag skulle tro att en Q1:a är ett lika bra, om inte bättre alternatv trots att den är billigare.

Leta efter billiga Canon kameror på pricerunner. T ex A60 sägs vara en mycket bra kamera trots låg upplösning (2.1mp). Kameran har zoom och en bra lins. Storebroder A70 tror jag är en mycket bra kamera.

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/146192/prices

Om du vill ha fast lins så finns ju alltid A300. med 3.1mp För ca: 1600kr.

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/146194/prices

Os X känner igen typ alla Canon kameror.

• Medlem
  • 2003-12-07 04:28

Undra om man kan testa kamerorna på Expert eller Siba för att hitta den bästa. Bäst jag åker ner och kollar imorgon, vågar inte köpa så här nära Jul pga kameran kommer väll om 5 veckor då.

1
Bevaka tråden