Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidningen "Allt om PC" i switch mode(?)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag när jag handlade mjölk och bröd fastnade mina ögon på en för mig ny PC-tidning, och det som gjorde att jag lade märke till tidningen var omslagsbilden på den till synes mycket lycklige som satt bakom en Powerbook.

Kan det vara så att Allt om PC är på väg in in en smygande switch? Bläddrade lite i den men kunde inte hitta någon artikel som på något sätt handlade om mac.

Någon som kan löas detta mysterium?

/Anders

PS
Bilden kan ses på http://alltompc.fpgroup.se/
DS

Såg den också.
Lösningen är nog att de inte har tagit bilden själva, utan att de köper in bilder från bildbanker. Apple-loggan är bortretuscherad, och de märkte väl inte (eller brydde sig inte) om att det var en Mac.

/M

• Medlem
  • 2003-12-04 00:11

Nog har jag låga tankar om "Allt om PC" men jag trodde iaf att dom visste vad en PC var... Puckon... en ännu värre tidning är Komputer för alla . Dom kan ju inte ens stava Computer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Puckon... en ännu värre tidning är Komputer för alla . Dom kan ju inte ens stava Computer.

Asch, dissa de nu inte bara för att de stavar C med K.

Ciryon

• Medlem
  • 2003-12-04 01:44

Kiryon?

• Medlem
  • 2003-12-04 08:26

Mak för alla ?

Ungefär som en Volkswagen-tidning skulle använda bilder på Volvo-bilar med bortretucherade märken och tänka:
- Äh, det är ändå ingen som märker, bil som bil...
:rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-04 08:51

Det säger väl en del om tidningens målgrupp?

De som inte förstår skillnaden

"Jag skulle kunna förklara, men du skulle inte förstå - När du inser skillnaden så behöver jag inte säga något....."

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2003-12-05 12:38

Jag tycker man ser - och har sett Macar i alla möjliga sammanhang där det "borde" vara en peze på bilden... Men macar ÄR ju snyggare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tomcat
Jag tycker man ser - och har sett Macar i alla möjliga sammanhang där det "borde" vara en peze på bilden... Men macar ÄR ju snyggare.

För att inte tala om alla reklambilder med en pece-burk som kör MacOS X eller MacOS 9...

1
Bevaka tråden