Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Lookalike

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-04 17:42

Hittade en japansk sida som säljer en del G5-inspirerade prylar. Kolla in lådan för iMac montage tex.

http://www.pawasapo.co.jp/ac/sg/index_sg.html

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-04 18:09

Fräcka tillbehör!

Själv fick jag tag i ett perfekt tillbehör till min iBook igår, en orange och vit kaffemugg, hyfsat färgmatchad till datorn. Sweet!

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-04 22:21

Wow!
Finns den där iMac-lådan bara att få tag på i japan tro?
Och vad kan den tänkas kosta?
Har ett iMac-moderkort som ligger...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-04 22:35

Synd. Skulle vilja ha en sådan där kub, men jag tänker inte ens fundera på vad det skulle kosta att importera en från Japan.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-04 22:36

Jag har försökt hitta produkterna på annat håll men ej funnit något. Texten på hemsidan är väldigt svårtydd av någon anledning.

De hade även en lite mer "hardcore" FM-sändare till iPod:en.

Fanns ganska mycket på hemsidan, även det där gallret och fötterna till G5:an som ger en "fulländad" design enligt vissa...

Eller vad sägs om en kombination av fot och kylfläns till PBn? Fanns i två utföranden, en som sänker temperaturen med 4°C och en som sänker med 8°C.

Eller kanske en förbättrad glidyta till din Apple Pro Mouse? Om man nu använder en sån.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-04 22:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Synd. Skulle vilja ha en sådan där kub, men jag tänker inte ens fundera på vad det skulle kosta att importera en från Japan.

Tyvärr finns nog inte samma marknad för den sortens prylar här i Sverige som i Asien. Eller?

Det vore iof. coolt om Macoteket hade en hel avdelning med bara roliga tillbehör. Det fanns ju sjukt mycket onödiga grejer på det där företagets sida iaf. Men många saker var riktigt fiffiga.

• Medlem
  • 2003-12-04 23:05

Ojoj vilka snygga prylar.

Var mer nånstans kan man köpa dessa?:)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-04 23:07

En kompis som tillbringade ett år i Japan nyligen berättade med tindrande ögon om enorma baramac affärer, med hur mycket konstiga tillbehör som helst... Men så är de ju ganska pryltokiga också, japanerna.

• Medlem
  • 2003-12-04 23:07

Sådana här saker kanske vore något för Björnström att börja importera. Klart att det finns en marknad i Sverige bara det är rätt pris!

Tror många skulle köpa - själv behöver jag kylfläns

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-04 23:15

Jo, ganska läcker. Prylen har nämnts tidigare här på 99mac, Macworld, macnytt mm.

Vad som ej har nämnts är dock dess egentliga funktion, som faktiskt är ganska genial.

Varför det sticker in en USB kabel bredvid hårddisken och det sitter en bred svart plastpryl i framkant som ser ut att ha två breda anslutningar förstår jag dock inte. Minneskorts-läsare?

sanslöst grym site! finfina saker verkligen.. inget för speedmania? eller?

• Medlem
  • 2003-12-04 23:17

Kylfläns, yesss!

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-04 23:26

Detta vore något för Macoteket eller Speedmania att ha som nisch.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon

behöver inte alls bli särskilt dyrt.. jag känner massor med folk som importerar spel från japan.

1
Bevaka tråden