Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KDE frågor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att jag har sett detta diskuteras här på forumet, men har sökt men inte funnit svar så därför frågar jag igen.

Vart hittar man en osx version av KDE?

Hur installerar jag KDE?

Det ska finnas en ordbehandlare till KDE, vart hittar man denne?

Jag kör Panther, har ej ännu installerat x11 men jag antar att jag då kan köra KDE, eller hur?

Varför vill du ha KDE? Varför inte Gnome? Det är dessutom mer Macigt. Varför vill du ha KDE eller liknande? Du har ju för bövelen redan världens bästa OS - Mac OS X!

Man vill ha både OS X och KDE. Det finns otroligt mycket bra gratis program till KDE. Jag har lite gamla screenshots här.

Gnome är också trevligt, men det är inget som hindrar att man installerar det med.

Ciryon

Jo, Gnome-programmet Ximian Evolution är läckert. Så hur får man Gnome eller KDE att fungera med X11?

En helt annan fråga, hur får du Ciryon din hårddisk att visa både storlek plus hur mycket du har kvar.

Vore intressant med en lättfattad redogörelse för bägge...

KDE vill jag ha för att slippa office

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-06 11:37

Gör såhär:

1. Installera X11
2. Installera Fink: http://fink.sf.net (och lär dig hur det funkar)
3. Använd Fink för att installera KDE

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
En helt annan fråga, hur får du Ciryon din hårddisk att visa både storlek plus hur mycket du har kvar.

Det är mycket enkelt. Bara välj Show View Options för Finder på Desktop och kryssa i Show Item Info.

Ciryon

1
Bevaka tråden