Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför klickar burken???

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har ett mysko fel på min ibook G3 500. lyssnar man så klickar det i hårddisken med cykliska mellanrum. detta medför att prog. hoppar till och det är ett stort fel när man renderar imovie bl.a. när jag formaterar burk så är allt borta och funkar perfekt. hoppas att någon vet om detta. tack på förhand

Jag hade första generationen iBook - G3 350MHz - som efter 14 månader började ge ett klickande ljud och jag misstänkte starkt att det fanns ett fel på hårdisken. Efter en del bråk med Apple och där jag hävdade rätten till reklamation så fick jag förlängd garanti. Den sändes till Holland för åtgärdande, något fel på hårdisken var det inte men däremot på moderkortet (tror dom kallade det för logikkortet). Kortet byttes naturligtvis men iBooken var borta över 6 veckor för detta varvid jag var arg som ett bi - detta slutade med att jag fick en ny Cube av dom mot att jag efter reparationen av iBooken sände den till dom för att ha som lånemaskin för andra som tvingas vara av med sin burk. Bästa byte jag någonsin gjort. Ett gott råd, om du har garanti så sänd in den innan garantin går ut. OM garantin har gått ut så hör av dig så får du en mailadress till en tjej på deras Nordic Executiv Relations avdelning som var den som gav mig förlängd garanti och fixade fram Cuben. OM den ändå måste till Holland så skriv ner minsta fel du kan hitta så kan du säkert få allt åtgärdat, man bytte mitt tangentbord samt trackpad på samma gång. Det klicknade ljudet kunde jag även få fram om dag flyttade fönster lite fram och tillbaka.

1
Bevaka tråden