Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

URU - Ages beyond MYST! Utklassar allt som finns i alla kategorier!

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då har du ju tankat ner linuxversionen.
Tanka ner windows-versionen istället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-17 18:07

Och VAR hittar jag den? :rolleyes:

På denna sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 00:39

Thanx!
Återkommer med rapport hur det gick...samtidigt som vi alla hoppas att mac-versionen kommer så snart som det är möjligt! Har sitter man på PC'n och ryser...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-19 09:43

...och plötsligt fungerade allt!
(Tack Dave - dagens hjälte!!! )
Nästan. Jag lyckades logga in men servrarna "overthere" verkar gå på knäna just nu så man får ha tålamod om det skall bli nå'tt besök in the worlds of D'ni.

Å så väntar vi givetvis på mac-versionen!:D

Egentligen ska du tacka Daniel Eriksson, det var av han jag fick adressen

Äsch

Om du inte får dig in på första försöket, försök 2-3 ggr till innan du ger dig. Det är standard så här i prologen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-20 10:19

JAG HAR VARIT INNE OCH SPELAT ONLINE!!! Det är knappt så man tror det... Fasligt kul, men annorlunda! (Synd att alla man möter är PC-människor... Nja, vi är ju där...he,he!:D ).

Stort tack till BÅDE Daniel och Dave!!!

Katran shard eller Atrus Shard Clavius? Ge mig gärna ditt KI-nummer här så kan jag adda dig, så ser jag när du kommer in på Katran...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 17:48

Idag fick vi MYST-fans tråkiga nyheter då UBI Soft beslutat sig för att lägga ner Live-versionen (om än tillfälligt...?)
Kanske var man alltför före sin tid - helt enkelt fanns det inte resurser att underhålla ett såhärt stort spel online.
Men tydligen väljer man att släppa Live-världarna på CD/DVD som uppgraderingsfiler istället så att alla, även de utan Bredband, kan få möjlighet att upptäcka dessa fascinerande och vackra världar...

Hursomhelst -tråkigt var det, men säkert också nödvändigt.
Men äventyret fortsätter.
Alltid.

Uru Live är död lever Uru singleplayer

De närmast sörjande kan kanske finna tröst i att man samtidigt tillkännager en singleplayer-version av Uru: Ages Beyond Myst för Macintosh!

Precis. Jag har nästan gråtit blod de senaste två dagarna här för att de ska lägga ner Uru:Live. Men man blir på bättre humör då dom nu tillkännager att spelet kommer till Mac OS X.

  • Medlem
  • 2004-02-08 18:04

Vaaaa!!! YES YES YES, ...

Det är en stor nyhet som förtjänar en egen rubrik i nyhetsforumet, ... tycker jag i alla fall.

Björnström, admins, ... hallå ... , kan vi få detta publicerat under nyheter?

Källa här och här

Citat: "And there’s more good news on inclusivity. I’m pleased to officially announce that the Mac version of Uru is finally under way." (Bill Slease, feb 2004)

  • Medlem
  • 2004-02-08 18:07

... och någons Kharma har ökat.

SÅ är det, man blir varm i kroppen. Var så orolig där ett tag att man skulle måsta slita med PC:n i detta spel, men det känns så konstigt, Myst-serien har för mig alltid varit ett "Macigt" spel. SÅ ska det förbli hoppas jag.

Skål alla!

Mår illa av URU!

Jag är en trogen MYST-spelare. Jag har litet pinsamt ett problem med URU. Jag blir helt enkelt åksjuk! Jag har dock inga problem med åksjuka förövrigt vilket är lite märkligt. Ingen som har liknande erfarenheter?

Nja, faktiskt inte. En gång blev jag faktiskt det. Men det var för att jag hade haft tidernas bläckfylla dan innan, och var så j***a bakis att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Det är enda gången jag blev åksjuk

Har dock hört fler som sagt det, men en klar minoritet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-09 16:28

Jo, det är glädjande att man tillslut bestämmer sig för en mac-version! Undrar hur mycket det betyder att Rand Miller själv kör på mac...och en hel del grafik är skapad på mac-burkar!

Så, nu verkar det dröja till mars innan s.k. "expansion-packs" kommer ut till URU...då fortsätter äventyret! Och inom en snar framtid så kanske man också sitter på macen och kör (hoppas de behåller nätverksfunktionen så man kan spela ihop lokalt).

Verkar inte så, men hoppas kan man.

Blev bara tvungen att ta upp denna tråd igen.
URU Live har tydligen kommit tillbaka online (upptäckte jag idag, varför har ingen sagt nått???) och tydligen så går URU Live in i betafas för Macen. Mycket mycket trevliga nyheter.

Man blir tvungen att köra detta på PC fram till den kommer till Macen... men det lever jag med. Vill spela nu!! Är det någon som testat den nu skarpa PCversionen? Är det så att jag kan damma av min gamla skiva av URU som jag köpte för några år sedan? eller måste jag köpa ett nytt spel?? Clavius? Dave? Har ni kört nått?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-19 19:21

Jag såg just på Macworlds sida att man kan anmäla sig som betatestare av URU för Mac (Intel only).

Nu är jag ju nyfiken och gick in och kollade lite. Det som slog mig var att det verkar vara en massa socialt umgänge inblandat, eller… Strider inte detta mot hela grundidén med Myst, tystnaden ensamheten, övergivenheten?

Ni som har spelat URU (på PC), måste man umgås med en massa andra spelare eller har man något utbyte av att spela för sig själv? Går det överhuvudtaget att komma framåt i ensamhet?

Jo, jag är lite osocial av mig.

Det går helt klart spela ensammen. Jag tyckte det var rätt fräckt att tjafsa bort några timmar med de i min närhet. Fasiken vad skönt att det är tillbaka online. Jag gillade verkligen Uru.

  • Medlem
  • 2007-02-16 21:33

Lanseringen verkar ligga några veckor fram i tiden för mac. Pc-nissarna kunde börja lösa de första mysterierna i öknen i dag. Jag betatestar för fulla muggar och har man tid för online-spel, vilket jag egentligen inte har, så tycker jag att det är värt några månaders prenumeration à cirka 70 kronor i månaden.

Men frågan är... fungerar det med spelet jag har (Uru) som jag köpte för typ 3 år sedan. Och så betalar man bara en månadskostnad... eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-20 13:03

Ja! En mac-version av Uru! Har väntat hur länge som helst Har spelat igenom det på PC, men längtar tillbaka. Om de bara kunde göra en version av realMyst för intelmac också.

Kommer singleplayerdelen fungera i Macversionen också, eller är den specifikt för onlinespelande? Någon som vet?

  • Medlem
  • 2007-02-20 21:52

Som jag har förstått det hela så kostar inte programvaran, utan bara själva prenumerationen, och då ingår de gamla Uru-mysterierna tillsammans med nya banor. Jag har sett banor som kräver upp till åtta personer i ett lag för att kunna lösas! Det verkar också som om det dyker upp nya banor som kan lösas av en person.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 15:48

URU Live för mac rockar på!

Jodå, URU Live är nu släppt sedan någr aveckor skarpt för mac och den rockar på duktigt!
Fungerar dock bara för Intel-macar...

Riktigt kul att vara i MYST-världen igen!
Och den växer.
Hela tiden...

Ursprungligen av Clavius:

Jodå, URU Live är nu släppt sedan någr aveckor skarpt för mac och den rockar på duktigt!
Fungerar dock bara för Intel-macar...

Riktigt kul att vara i MYST-världen igen!
Och den växer.
Hela tiden...

Cool, hur hittar man dig därinne ifall man e sugen på att återuppta Uru?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 18:06

Hahah... Seek and you will find!

Bevaka tråden