Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hogia-skatt och OSX

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

fick just följande meddelande tillsänt mig från supporten på Hogia angående varför deras skatteprogram inte kan köras direkt i OS X:

"Vi har idag inga planer på att göra en version anpassad direkt för Mac OS X vilket beror på att hela utvecklingsmiljön för både Mac och PC i så fall måste bytas ut. Jag meddelar dock utvecklingsavdelningen om ditt önskemål om en version direkt anpassad för Mac OS X."

Vad menar dom? Utvecklingsmiljön för både Mac och PC? Vad är det för surr?:confused:

/M

• Oregistrerad
  • 2004-02-11 16:35

HOGIA >>MAC????

Ursprungligen av Ermedahl:

Hej,

fick just följande meddelande tillsänt mig från supporten på Hogia angående varför deras skatteprogram inte kan köras direkt i OS X:

"Vi har idag inga planer på att göra en version anpassad direkt för Mac OS X vilket beror på att hela utvecklingsmiljön för både Mac och PC i så fall måste bytas ut. Jag meddelar dock utvecklingsavdelningen om ditt önskemål om en version direkt anpassad för Mac OS X."

Vad menar dom? Utvecklingsmiljön för både Mac och PC? Vad är det för surr?:confused:

/M

Hej Ermedahl
jag har just epostat Hogia idag samt talat med Montania som hade Skatteprogram för MAC tidigare
och det låter just så att Hogia inte planerar att anpassa för MACosX Panther

är det bara vi två som vill använda vår Mac och OS10X samt ett skatteprogram???
jo man får använda Classicläget informeras man om
men är det inte så att nyare Macar inte lev med Classic????
peter09
som är rätt sur!

Ursprungligen av peter09:

är det bara vi två som vill använda vår Mac och OS10X samt ett skatteprogram???
jo man får använda Classicläget informeras man om
men är det inte så att nyare Macar inte lev med Classic????

Det borde vara fler därute som anvander Hogias skatteprogram(lite dyrt kanske, om man har företag som jag). Jag argumenterade för övrigt också enligt modellen "nya macar går inte att boota upp med OS 9", men fick ingen som helst reaktion på det. Hogia slutade nyligen att uppdatera sin macversion av MacHogia som är deras bokföringsprogram. Risken är väl att skatteprogrammet går samma öde tillmötes. Är det någon som känner till något motsvarande skatteprogram som faktiskt fungerar i OS X?

Jag pratade med Hogia's (f.d?) Mac-team. Detta var för c.a ett år sedan och då sa han att det antagligen aldrig skulle bli någon Hogia version för OS X. Han sa i klartext att "De däruppe har beslutat att det inte är ekonomiskt försvarbart att fortsätta satsa på en så liten marknad".

Tråkigt men sant....

1
Bevaka tråden