Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ, MSN osv..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jabba.
Finns det någon ICQ-klon som kan logga in på både ICQ's och MSN messengers nätverk? Förutom Fire, då... Fire klarar av dessa och några till, men programmet saknar ca 200 funktioner!

Förresten - var det inte på tal att iChat skulle stödja ICQ och MSN? Eller var det bara osannorlika rykten?'

/P

iChat stöder redan ICQ (sort of)

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-12-08 19:36

Proteus fungerar ju bra och har mer funktionalitet an Fire. Hur far man ichat att fungera med icq? Ladda ner proteus

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-08 19:51

Det går att i viss utsträckning chatta med ICQ kontakter via iChat genom att lägga till dem till iChat-listan. Det gör man genom att skriva in ICQ-nummret istället för "AIM-namn".

Det fungerar endast i viss utsträckning, främst med klienter som använder Mirabilis ICQ-klient om jag minns rätt. Jag testade en gång att lägga till alla mina ICQ-kontakter i iChat listan. Ungefär hälften av mina kontakter fick jag upp som online och kunde skicka meddelanden till. Där slutar dock stödet!

Proteus 3.0.5 + iChat 2.0 tycker jag är en bra kombination.

Jag har dock haft riktigt dryga problem med att iChat kraschar dock. Får helsjuka meddelanden i CrashReport filen, de ser inte ut att ha någonting gemensamt alls (krascherna).

Proteus är lite buggigt för vissa (se den här tråden) men många gillar det och jag tycker det är både snyggt och praktiskt upplägg.

Funkar Mac baserat ICQ klienter i IChat:confused:

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-12-10 14:30

Tja - har just inga mackompisar men kan chatta med min egen ICQklient via ichat så det rullar nog på...

När jag kör iChat mot en PC/ICQlite så får han en massa HTMLkod i sin text. På min sida blir det hur bra som helst men han får spatt på alla taggar som omgärdar mina intelligenta uttalanden.

1
Bevaka tråden