Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutin till Microtekscanner

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har jagat Microtek i Holland på besked om när jag kan ladda ner en OS X-kompatibel drivis till min x12usl-scanner. Detta har bara resulterat i luddiga svar som "att snart så", "är i beta men"...
Ok, jag kan installera och köra under classic men det känns inte särskilt inspirerande. Försöker lägga classic bakom mig.

Är det någon som har tips på en fri/gratis drivrutin som skulle kunna fungera? Fristående eller gärna i form av en plug till Photoshop. Eller skall jag skrota min scanner och köpa en ny?!(ett alternativ som känns befängt). Kom igen, hjälp!

Vuescan uppges stödja din scanner. Ladda ner och prova, här. Den kostar några dollar, men det kan det kanske vara värt.

Tack för ditt tips men för mig är $80 lite mer än "några dollar".... jag kommer nog att fortsätta jaga microtek ett tag till. Får väl fortsätta slita på jobbets scanner så länge (som tyvärr inte är av samma fabrikat).

Tycker det är lite surt att behöva pynta upp 700 spänn för att få en scanner som redan kostat mig 3700 att fungera.

Ingen annan som har nåt bra/billigare tips?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-14 11:08
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: charger68:
Tack för ditt tips men för mig är $80 lite mer än "några dollar".... jag kommer nog att fortsätta jaga microtek ett tag till. Får väl fortsätta slita på jobbets scanner så länge (som tyvärr inte är av samma fabrikat).

Tycker det är lite surt att behöva pynta upp 700 spänn för att få en scanner som redan kostat mig 3700 att fungera.

Ingen annan som har nåt bra/billigare tips?

Jag känner bara till dyrare alternativ - SiverFast.
Billigare blir det att sitta kvar i 9 tills Microtek gör någonting (om de gör det).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-03-14 11:53

Mikrotek verkar inte vara intresserade av att stödja äldre scanners. Jag skulle hämta hem drivrutiner till OS9 för min E6:a och upptäckte att Mikrotek inte längre lägger ut drivisar ( inte ens gamla ) på hemsidan för scanners äldre än 2 år. SURT!!

/Göran

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-14 14:29
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: gpd:
Mikrotek verkar inte vara intresserade av att stödja äldre scanners. Jag skulle hämta hem drivrutiner till OS9 för min E6:a och upptäckte att Mikrotek inte längre lägger ut drivisar ( inte ens gamla ) på hemsidan för scanners äldre än 2 år. SURT!!

/Göran

Därför bytte jag till Epson.
De var inte så jettesnabba med drivisar till OSX men de gjorde det till sist.
Man får överväga en ny skanner eller en ny programvara.
Oftast i den sk lägre prisklassen (upp till 5000) är det bättre att köpa en ny skanner. 3 års utveckling är mycket.

Installeraren stannar

Nu finns Scanwizard igen för Scanmaker x12usl för OS X och man kan ladda ned den på microtek.com men den går inte att installera! Kan någon hjälpa mig? Gör jag nåt fel eller finns det nåt trick. Den påbörjar installationen, men sen fryses den då det står mindre en minut kvar av tiden.

Hjälp

1
Bevaka tråden