Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kanske en lite ovanlig fråga men om ingen kan svara på den så får det väl vara....
Jag försökte att aktivera swat för att konfigurera samba servern som följer med 10.3. Instruktionerna hittade jag på macosxhints.com. Så vad jag gjorde var helt enkelt att ändra "/etc/services" filen samt starta om xinetd. När detta var gjort så kunde jag ansluta till swat genom http://localhost:901. Det första man ska göra på denna sida är att skriva in användarnamn och lösenord men av någon anledning så vill swat inte godkänna dem.
Vet inte om det är en dum fråga. Jag använde mitt vanliga användarnamn (jag är självklart "Admin"). Visserligen så står det på macosxhints sidan att man ska logga in som root men det har jag alltid förutsatt vara samma som en användare med administratörs privilegier för om man försöker logga in som root i terminalen (ex. "su root") så går inte det eftersom man inte har lösenordet. Det är ju förstås fullt möjligt att jag fått allt om bakfoten.:)