Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla Apple: Ge europa iTunes Music Store!!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 20:00

Anser du också att det är hög tid för Apple att möjliggöra köp genom iTunes Music Store i Europa också?

I så fall bör du skriva på den här listan. Slutdestinationen är givetvis Apple Computer i Cupertino. Inte Göran Persson eller Mona Salin.

• Medlem
  • 2003-12-09 20:45

Jag misstänker starkt att det är på G.
I januari iTunes store Europa samt uppgraderingar på iPod's....vi får se om mina misstankar blir besannade.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 21:11

När jag skrev inlägget ovan bestod listan av 920 underskrifter. Nu, två timmar senare, finns det 1130 underskrifter i listan. Det går frammåt iaf. och hinner nog bli många underskrifter fram till jul med den takten.

Men, det är väl skivbolagen som är bromsklossar, inte Apple?

• Medlem
  • 2003-12-09 21:39

det finns redan en tråd (hittar den inte) om detta så jag hamnade här:

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?pi4gh5h8&1101

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 22:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av ace4711
Men, det är väl skivbolagen som är bromsklossar, inte Apple?

Ja, det är väl förvisso sant. Samtidigt är det ju Apple som driver på. Skivbolagen fattar knappast några beslut i rätt riktning utan apples medverkan. Det låter ju även som om konkurrenterna planerar att släppa sina musiktjänster i europa under nästa år, vilket torde öka pressen för apple på den europeiska marknaden.

Blir väl som den dära tjänsten de var tal om där man kunde skicka sina digitalbilder o få hem ett album...

"vi jobbar på att hitta partners, vi ska alldeles snart lansera tjänsten i sverige"

De var väl drygt 1 år sen eller nåt... Sverige är inte prio ett direkt.. o de märks.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 22:49

"hello i'm bob, and i'm an mp3aholic, I'm stealing to feed my habit, I need help now, I dream of the day I'm mp3 free and living on healthy legal AAC, please apple save my wretched soul !!"

Det fanns sköna kommentarer i listan av namnunderskrifter i alla fall!

• Medlem
  • Lund
  • 2003-12-10 00:22

blev underskrift nr 1400!

• Oregistrerad
  • 2003-12-10 01:55

Jag tycker det verkar väldigt oseriöst att särbehandla sina kunder på det sättet som Apple gör OM: om de nu inte får till iTMS i Europa.

ITMS - Europe ligger i händerna på de distrubitions och licens avtal som finns i Europa som ser annorlunda ut gentemot USA. Däri ligger problemet varför ITMS ännu inte är tillgängligt för oss. Jag tror att Apple är väldigt måna om att få ITMS att bli "worldwide".

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-12-10 07:50

Dessutom tror jag att Apple inte låter sig hunsas av skivbolagen. Konceptet för butiken ska hållas, och inte ändras så att det inte går att köpa enskilda spår, eller att priset varieras.

Andra som vill göra samma grej tror jag är mindre nogräknade och får förmodligen också en sämre tjänst iom det. Men risken är att skivbolagen väljer bort Apple till förmån för andra företag som de kan köra med. Med risk för att allt går åt skogen...

Förstår dock inte riktigt Apples taktik at se Europa som en enhet.
Varför inte försöka plocka land efter land. Då kanske halva Europa hade haft iTMS redan.
Eller är jag ute och cycklar?

• Medlem
  • 2003-12-10 13:56

Jag gjorde underskrift nr 1856.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Förstår dock inte riktigt Apples taktik at se Europa som en enhet.
Varför inte försöka plocka land efter land. Då kanske halva Europa hade haft iTMS redan.
Eller är jag ute och cycklar?

Jag tror att Apple inte har något val när det gäller Europa som enhet. Som jag har förstått så är distrubitions avtalen och licensavtalen speciella för Europa. Mao så gäller samma avtal i hela Europa. Men nu spekulerar jag bara efter vad jag har hört.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Jag tror att Apple inte har något val när det gäller Europa som enhet. Som jag har förstått så är distrubitions avtalen och licensavtalen speciella för Europa. Mao så gäller samma avtal i hela Europa. Men nu spekulerar jag bara efter vad jag har hört.

Ja är det som du säger att skivbolagen har gemensamma avtal för länderna i Europa, så är det ju inte så konstigt.

1
Bevaka tråden