Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPC och Virus?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 18:34

Hej,

Är det någon fara med virus när man kör XP i VPC?
Behöver man "patcha" som en galning hela tiden?

"Just a peek inside the darkness"

mvh /Pär

• Medlem
  • 2003-12-10 18:37

Ja, så är det ju, men eftersom det bara skadar den virtuella hårddisken så går det kanske att leva med.

• Oregistrerad
  • 2003-12-10 18:42

Stöööööön

Jag har inte "patchat" VPC under det senaste året som jag har haft det och det har inte hänt något. Om det nu skulle hända något så kan man bara skratta åt det och säga skit windows och instalera om det. Se till att inte spara saker på VPC i så fall.

• Medlem
  • 2003-12-10 18:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Jag har inte "patchat" VPC under det senaste året som jag har haft det och det har inte hänt något. Om det nu skulle hända något så kan man bara skratta åt det och säga skit windows och instalera om det. Se till att inte spara saker på VPC i så fall.

Det där kan väl gälla ungefär vilken Windows-PC som helst? Och det är ju iofs det VPC är.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson

Man kanske skall tänka på sina medmänniskor också. Vissa luriga virusar kan väl sitta och smitta ner andra maskiner utan att man märker det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av FredrikHolmqvist
Man kanske skall tänka på sina medmänniskor också. Vissa luriga virusar kan väl sitta och smitta ner andra maskiner utan att man märker det?

Mina medmänniskor kör mac så det är ingen fara, dom som inte kör det är inte mina medmäniskor.:p

1
Bevaka tråden