Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Peak LE?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-11 14:02

Tänkte införskaffa nån smidigt/bra programvara för enklare inspelning. Ska köra ljudet från ett livemixerbord till line-in på en Powerbook. Har testkört Peak LE ett tag, och det har funkat rätt ok tycker jag. Men nu är min trial över, och jag funderar på om jag ska köpa det, eller om det finns nåt annat program ni kan rekommendera? Vill helst inte lägga mycket mer än en tusenlapp på ett hyggligt program.

Om du kör OS9 så är ProTools Free ett alternativ och är, som det låter, gratis.

Kör du OS X så är nog Peak ett bra val. Vet inte vad det kostar dock.....

Annars finns det små inspelningsprogram som free och shareware, dock så lär inte det finnas med så mycket funktioner utöver inspelniing i dessa.

Ett som är gratis för OS X

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 01:14

1. Audion har jag bara hört gott om, freeware. Skall kanske själv pröva framledes.

2. Minnet sviker nu, vad programmet heter, men det görs av Felttip studios. Det finns ett gäng till till hyggliga priser.

Vilket OS kör du? Alltid bra att ange.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jörgen U
1. Audion har jag bara hört gott om, freeware. Skall kanske själv pröva framledes.

Va!?
Audion, gratis?
Sen när då?

Hursomhelst; Deck LE kanske kan duga för Herrn?
Det kan spela in på tolv spår samtidigt (om proffessorn tillåter) och är ett rätt ok program om man inte har för höga krav.

http://www.bias-inc.com/products/deckLe/

Peak är kung för editering av samplingar, så enkelt är det bara...
det finns bara en endaste liten nackdel med det programmet...
det är inte priset...

det finns inte till Win XP....

seriöst talat så är detta program det enda som riktigt håller mig kvar i macens grepp...

Så köp peak LE, det är värt varenda krona, tro mig...

M

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-12 07:00

Tack för alla svar, tror Peak blir det jag satsar på. Kör OS X, PB 12" 1 GHz, 768 meg RAM.

Testade Audion, men jag tror inte det är freeware faktiskt.

Det lilla jag hann testa upplevde jag Peak väldigt positivt. Fräscht GUI också.

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 14:56
Citat:

[i]Testade Audion, men jag tror inte det är freeware faktiskt.[/B]

Jag ber om ursäkt om det inte stämmer. Jag kan ha tagit fel på program då jag grävde i minnet, då jag har alla relevanta URLs på en annan dator, så jag kunde ej kolla före.

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-12 15:05

Hey, det är lugnt! Tacksam för all hjälp ändå

1
Bevaka tråden