Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac-lös

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 17:31

Igår skickade jag iväg min pb 15" till holland för utbyte av skärm.
Hur ska jag klara mig de ungefär fem dagar tills den kommer tillbaka igen?

Kartong, lite tejp, tunnt papper och en projektor (diabild går bra).

Gör en kopia av din PB i kartong, sätt papperet där skärmen skulle vara. Se till att du kan ta bort kartongen _bakom_ "skärmen". Montera projektorn bakom skärmen så att bilden syns igenom papperet.

Ladda projektorn med lämpliga bilder och låtsas att din skärmsläckare är på.

M.v.h.
/Hec

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-12 17:51

Hecubus, fan vad bra!

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 17:51

haha det var ett ganska så bra sätt.

just nu sitter jag vid en kamrats pb 12" men det dämpar inte min saknad ändå eftersom en pb 12" är jobbigt liten och har inget upplyst tangentbord.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-12 18:57

Så man vänjer sig så fort med att arbeta vid upplyst tangentbord. Ja, jag har ju aldrig haft det och inte heller saknat det. Helt okunnig i frågan alltså. Borde jag sakna det kanske?

har faktiskt inte funnit någon nytta med backlit ännu, men visst är det grymt coolt

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 19:27

Ja man vänjer sig sjukt snabbt vid upplyst tangentbord. Fast det är väl eg inte det som är det mest negativa med 12:an, det är nog att den är liten, jag tycker att det är jobbigt att arbeta med en för liten bärbar dator, även om nu tangentbordet är lika dant som på 15" så går det enda ut på datorn.

ja det är sjukt coolt.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-12-12 20:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av slarti
Igår skickade jag iväg min pb 15" till holland för utbyte av skärm.
Hur ska jag klara mig de ungefär fem dagar tills den kommer tillbaka igen?

Min 15" har av olika anledningar varit på service i ca 2 månader. Idag kom den nästan hem, men nu fanns ett annat fel på den utbytta enheten som från början var anledning till serviceåtgärd. Detta beroende på bristande kontroll i Holland samt ett serviceställe i Sverige.
Den ska till Holland igen. Allt mellan några dagar till två månader, enligt besked från "servicestället" i storstan (som mer verkar funka som godsterminal...)

Om jag är glad ?!?!

Nä.

Tycker jag Apple har en bra serviceorganisation?!?!?

Nä.

• Oregistrerad
  • 2003-12-13 14:23

usch vad jobbigt.
då har jag lite mer tur (förhoppningsvis)
alla 15" som kullander & kullander har skickat till holland har kommit tillbaka innom 5 dagar har de sagt.
men shit vad hemskt, jag hade varit skitarg.
två månader var vad jag fick vänta på att jag skulle få min efter jag beställt den ungefär.

1
Bevaka tråden