Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Design Collection på G3:a

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-11 12:13

Jag hade tänkt uppgradera till den nyaste Adobe Design Collection ( Adobe Illustrator®, Adobe Photoshop® 7.0, Adobe InDesign® 2.0. Adobe Acrobat® 5.0) och undrar lite om hurdan prestanda jag kan förvänta mig på en BW G3:a 350Mhz, 650MB RAM, ny hårddisk?

Är det stor skillnad på tex Photoshop 6.0 och 7.0 samt Illustrator 9.0 och 10?

Jag har hört att Indesign skall vara ganska krävande (kör Quark nu)?

Tanken var att jag skall köra programmen i 9:an tills jag skaffar ny dator, fungerar de bra där eller är de främst anpassade till OSX?

• Medlem
  • 2002-11-11 12:58

Det går nog OK. Jag har kört åtminståne Illustrator och Photoshop på betydligt sämre maskiner. Indesign är ju en aning segt, men framförallt i OS X, så kör du i nian är det nog inga som helst problem.

"Är det stor skillnad på tex Photoshop 6.0 och 7.0 samt Illustrator 9.0 och 10?"

Sådär... Jag antar att du menar prestanda? Illustrator hade sjuka problem, men de fixade sig med en uppdatering.

[ 11 November 2002, 13:01: Meddelandet ändrat av: stfm ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 15:23

På sega maskiner är Indesign 2 segt i OSX och ännu segare i 9:an, åtminstone när det börjar röra sig om 10-20 sidor eller mer med mycket bilder och grafik. Rekommenderas G4, mycket minne och snabb grafik. Eller stanna i Quark tills du köer ny maskin.

• Medlem
  • 2002-11-11 18:56

Tack för tipsen. Det får väl bli en mix av Quark och Indesign ett tag tills jag skaffar ny burk.

Det känns lite svårt att motivera Quarkens pris på 17995 exl. moms när man ställer det mot att hela Adobesamligen kostar 17494. Nu är det förvisso inte jag som skall betala men det finns faktiskt gränser ändå.

1
Bevaka tråden