Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMAP-problem med Mail.app

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mail.app har beslutat sig för att bete sig konstigt tillsammans med mitt IMAP-konto (ett konto på Linköpings Universitet). Det är så att ibland hamnar den skickade e-posten inte alls i skickat-mappen. Den dyker inte heller upp när man gör en sökning. Den finns inte heller om man loggar in på webmailen som universitetet har och letar där. Helt borta med andra ord. Detta händer alltså bara ibland, inte alltid och jag har inte hittat något som helst mönster.

Resultatet är att jag inte känner mig säker på att brevet blir skickat på rätt sätt och att jag ibland vill ha kvar det brevet jag skickat som egen referens.

Inte heller går det att spara utkast under tiden, jag får bara ett felmeddelande som säger "Brevet kunde inte sparas.". Hjälpsamt, eller hur? Det är nog det jobbigaste problemet just nu.

Undrar om det kan ha grund i att jag flyttade in min gamla e-post manuellt när jag gjorde en ren installation av Panther för en och en halv månad sen. Jag minns inte exakt hur jag flyttade in den, det var dock inga krångliga saker som krävdes för att få in e-posten. Lite konstigt i så fall att problemet kom först för en dryg vecka sen. Det enda program jag installerade vid den tiden var iRC 1.0b10, men har svårt att tro att det programmet kan vara boven i dramat.

Mac OS X 10.3.1
Inga haxies
Ingen brandvägg

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 05:15

Har oxo haft samma problem och har löst det hela genom att klicka i att Mail.app alltid ska skicka en bcc till mig. Denna kopia filtreras sedan på servern till rätt katalog. Lite fult men det funkar iaf.

Att den har problem med att spara nåt i utkast låter ju dock mer som om den har problem med att komma åt server.

1
Bevaka tråden