Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut "baklänges"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-14 14:11

Jag skriver mestadels ut text, olika arbeten jag gör för skolan och arbeten som andra i klassen skrivit osv. Finns det något sätt att ändra i utskriftskontrollen eller under de vanliga skrivarinställningarna så att sidorna kommer ut med den sista först? Det är ganska frustrerande att behöva sortera om arbeten som är uppemot tjugo sidor bara för att de inte tänkt på att det ska vara enkelt att ändra inställningarna - om det nu inte är något smidigt jag har missat.

Tacksam för alla tips!

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 14:17

Matar din skrivare ut sidorna med den "tryckta" sidan uppåt? I normala fall brukar sidorna matas ut i nummerordning och läggas med den "tryckta" sidan nedåt vilket gör att någon sortering ej behövs.

• Medlem
  • 2003-12-14 14:24

det beror väl på skrivardrivisarna. Med min canonskrivare kan jag välja hur jag vill ha det.

• Medlem
  • 2003-12-14 14:51

Ehhh, sorry, glömde skriva vad det var för en skrivare. Det är en canon S520.

Baron, har du dragit ner speciella drivrutiner? Jag har bara kört med den rakt av i OSX, behövs det mer? Om inte, var ändrar jag?

Cal, jepp, sidorna lägger sig uppåt dumt nog, så sortering behövs.....irritationsmoment.....

Det borde väl finnas en "reverse printing"-ruta bland dina utskriftsinställningar nånstans?

• Medlem
  • 2003-12-17 14:34

Hello? Baron eller någon annan med en Canon printer....var/hur ändrar jag?

1
Bevaka tråden