- Gäst
- Oregistrerad ●
Ehh... Skulle Äpple-alt-escape vara en svårare kombination än ctrl-alt delete??? :rolleyes:
Och jag skulle vilja se en Mac som stängdes av att man öppnade ett program
Möjligtvis om man öppnade ett program vars funktion är att stänga av datorn då... Det var säkert det han försökte göra den fumliga typen...
Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Snubben har ju inte fattat att os x har kommit...
Han snackar om dockan flera gånger så det lär han ha gjort.
Meningen är att man ska ta detta som en kul grej och inte automatiskt ett påhopp. Jag tyckte den var riktigt bra! Den som ALDRIG stört sig på någon bugg, funktion eller interface måste vara en mycket lycklig person :rolleyes: Eller en dålig lögnare?
Just det... jag körde den bara i bakgrunden, och lyssnade inte så noga.
Det jag mest tänkte på var när han gaggade om hur instabilt det var.
Jag trycker själv den var ganska kul också.. jag har sett en till, men jag vet inte vart den har tagit vägen
Här är sidan med parodin och lite förklaring bakom. Allt som sägs i filmen skall tydligen ha hänt.
Så nu är jag här då som PC-ägare, troligen en framtida "switcher". Men jag anade nästan att Apple nästan är för bra för att vara sant Vad är hakarna? Vad stör man sig verkligen på efter ett långt användande av Mac OS X ?
Jag vet att jag säkert kommer att störa mig för att jag är van vid PC, men vad stör ni er själva rejält på? Hårdvarumässigt som mjukvarumässigt.
Här är sidan med parodin och lite förklaring bakom. Allt som sägs i filmen skall tydligen ha hänt.
Så nu är jag här då som PC-ägare, troligen en framtida "switcher". Men jag anade nästan att Apple nästan är för bra för att vara sant Vad är hakarna? Vad stör man sig verkligen på efter ett långt användande av Mac OS X ?
Jag vet att jag säkert kommer att störa mig för att jag är van vid PC, men vad stör ni er själva rejält på? Hårdvarumässigt som mjukvarumässigt.
Saker som stör mig Apple relaterat (och inte enbart på OS X och hårdvaran)
1 - Safari och MS sharepoint portal autentisering (förbjud activex och IE i lag)
2 - Dockan borde göras om!
3 - Apple borde erbjuda skolor samma mjukvaruavtal som MS Gör! tex. som MS schoolagreement
4 - Svårt av få tag på Macar i norden nu... Speciellt eMacar, Logic 6 program
5 - Man får känslan konstant att "USA först" och "Europe later" då det gäller program, system, produkter, tjänster från apple!
6 -Börjar det inte vara dags att börja leverera 2/3 knappars möss!
7 - varför bara 256 mb ram som standard i de flesta maskinmodeller
8 - Erbjud egna "officellla" processoruppgraderingar
9 - Billigare och snabbare grafikkort tack!
10 - Höj lagringskapaciteten på e-posten på .Mac. 512 mb tack!
Exakt samma frågeställning finns i en annan tråd. Någon vecka gammal bara. Om du söker lite så...
Vissa saker i filmen är totalt fel vilket jag påpekade i den andra tråden. De saker som är sanna har att göra med OS X på stapplande ben för något år sedan. Nu är ju blöjorna kastade och det är mycket spring i benen. Panther med de senaste fixarna är grymt stabilt. Småbuggar finns men det är brus i sammanhanget.
Windows.
Underbart!
Solitere: förstår inte riktigt vad du & andra har emot Dockan, tycker den fungerar som den ska.
Det skönaste i OS X är ju stabiliteten, sen jag installerade 10.3 har jag haft en(1) totalhägning.
Man kan köra hur många program samtidigt.
Att ha 4a olika chattprogram, Word, Excel, QT-konvertering, surfning, CD-bränning och titta på en filmstream samtidigt. Utan att det blir fel! Skulle vilja se den pz som klarar av det utan problem, mina gör det då inte.
Underbart!
Solitere: förstår inte riktigt vad du & andra har emot Dockan, tycker den fungerar som den ska.
Det skönaste i OS X är ju stabiliteten, sen jag installerade 10.3 har jag haft en(1) totalhägning.
Man kan köra hur många program samtidigt.
Att ha 4a olika chattprogram, Word, Excel, QT-konvertering, surfning, CD-bränning och titta på en filmstream samtidigt. Utan att det blir fel! Skulle vilja se den pz som klarar av det utan problem, mina gör det då inte.
Skall man vara serös så klarar en pc det också, så länge man inte kör win98 eller liknande. Problemen med pc är inte så mycket att den krashar (längre) utan hur otroligt dumt systemet är sammansatt.
Sedan finns det inte massor av saker som borde funka "av sig själv" men som inte gör det. Alla som försökt få igång synk via en mobiltelefon vet att det kan göras enklare.
Notera att jag själv inte använt windows på många år, men jag har kollegor som gör det.
Underbart!
Jag har inget bra svar på vad som kunde ändras... kanske lite mer konfigurerbar. tex, ändra från ikon till textknappar!