Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig mottagning T610. Vanligt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-12-16 09:24

Har precis köpt en T610. Mottagningen suger rejält. Vi kan vara tre personer i samma lokal, med samma leverantör (Comviq). De andra har suvve mottagning, min har nästan noll.
Hemma i bostaden hade jag mottagning tre på min förra nalle, noll med 610:an (samma SIM-kort).
Är det ett känt fenomen hos just 610:an eller är det nåt fel på min nalle?

Har samma problem. Han knappt prata med T610 här hemma, medan min förra T68 fungerade suveränt på samma plats.

Har också Comviq.

/M

Hrmmm....konstigt.
Jag har också Comviq och upplevde att jag fick bättre mottagning både hemma och på jobbet när jag bytte till en T610.

Bytte ut mitt simkort hos Comviq - allt blev perfekt med mottagningen.
Kanske lirar olika simkort på olika sätt med vissa mobiler ??

Har också Tele2/ Comviq.... kan ju säga att deras mottagning generellt är under all kritik. Så en telefon med sämre mottagning har nog extra svårt med deras nät..

Bor mitt i Majorna i Göteborg och har grymma problem med fluktuerande täckning och knappt pratbart ( Med min T610, samma med min T68 innan ). Min kollega upplever detsamma , och han bor ändå en bit upp på en kulle.

Nä-.. Comviq - skärpning, ni får faktiskt sämst betyg i test efter test, år efter år..... skit är det...

Min flickvän har Vodafone/Europolitan.... det går inte jämföra...

1
Bevaka tråden