Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie3...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...funkar ju som sagt inte så bra. Uppgraderade till 3.02 utan märkbar skillnad. Använder det ganska mycket i mitt jobb och börja nu drabbas av smärre panik. Skall jag behöva byta till pc och t ex Pinnacle Studio DV istället eller vad har Apple tänkt sig?

Min fråga: Har någon hört om det helt enkelt kan bero på att jag har för slö burk eller kan det bero på att min hårddisk är partitionerad (classic/X)?

iMovie 3 är dåligt. Det har varit uppe här på 99mac.com i andra trådar och det går ett antal trådar på Apples supportforum om det här.

Mitt tips är att du installerar version 2 från dina installationsskivor. Du kan anväda programmet Pacifist för att installera program från Mac OS X installationsskivor.

Har du skivorna för version 10.2 så finns iMovie på den andra skivan.

Lyft ut version 3 av iMovie från Program-mappen. Vill du köra båda versionerna av iMovie så döp filen för version två till iMovie 2 och lägg tillbaka iMovie 3-mappen.

/c

[ 17. mars 2003, 08:54: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Apple har pajjat det. Dels undrar man varför, dels undrar man varför dom inte redan har fixat det. iMovie är ju huvudattraktionen i iLife-paketet. Ofattbart.

• Oregistrerad
  • 2003-03-17 17:16

Håller med. Helt sjukt är det. Skulle inte vilja sitta å leta buggar i Cupertino just nu. Eller kanske buggletarna sitter någon annan stans? I vilket fall är lär det vara svårt brådis för dem. iMovie 3 har allvarliga problem. Jag fick spel igår efter en sådär 10 stycken "oväntade avslut". Kris.

• Medlem
  • 2003-03-17 17:30

Tur att jag inte använder i-programmen. Jag skulle inte ens märka ifall Apple lade ned dem... förutom att det skulle bli tokliv här då.

• Oregistrerad
  • 2003-03-17 17:41

iTunes!!!!

1
Bevaka tråden